Hoe werkt het 4x4 systeem van een cayenne?

Op de midden console zit een hendel waarmee je e.a. Kunt instellen. Maar wat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Veelal kun je hiermee verschillende profielen instellen. Denk daarbij aan een offroadprfiel dan gaat de auto zichzelf instellen om makkelijker offroad te rijden.
Een sportfunctie is ook mogelijk dan gaat er meer vermogen naar de achterwielen dan naar de voorwielen (al zal dit bij de meeste Cayenne's niet echt iets toevoegen).

Maar denk bijvoorbeeld aan de hydrolische vering die je hiermee instelt. En de hoe eventueel vermogen verdeeld wordt over de voor en achteras.