Duiste auto, naar Nederland brengen en op NLse kenteken zetten?

Hoeveel kost het om van Duitse-kenteken deze te vervangen naar een Nederlandse kenteken?

En waar moet ik eventueel op bij letten etc..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Het kan wel 40% van de aanschafprijs schelen, zie onderstaande site:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een duitse auto hebt moet je naar het RDW gaan.
Die keurt de auto en geeft als de auto is goedgekeurd een kenteken af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BPM (Belasting Personenauto's en Motorrijwielen) is een belasting die door de Nederlandse overheid wordt geheven bij eerste ingebruikneming van een personenauto in Nederland. Om een idee te geven: in de consumentenprijs van € 45.378,-- van een thans nieuwe auto (niet diesel en niet grijs kenteken) is een bedrag van ongeveer € 11.345,-- aan BPM en € 5.445,-- aan BTW opgenomen. Al naar gelang de leeftijd van een ten tijde van eerste ingebruikneming in Nederland “niet meer nieuwe auto” wordt op de verschuldigde BPM korting verleend. Is een auto tussen 6 en 12 maanden oud dan is de korting 24% van het oorspronkelijke BPM bedrag en tussen 12 en 24 maanden is dat 37%. Bij een BPM van € 11.345,-- scheelt dat na 6 maanden dus € 2.723,--, na 12 maanden € 4.197,--. De oorspronkelijke BPM wordt berekend aan de hand van de consumentenprijs die de auto in Nederland had ten tijde van eerste ingebruikneming in het buitenland. Dus eigenlijk de fictieve oorspronkelijke Nederlandse nieuwprijs. Voor de bepaling van de oorspronkelijke nieuwprijs worden de consumentenprijzen van alle op de auto aanwezige affabriek opties opgeteld bij de consumentenprijs van de standaard uitvoering.