Hoe veel plaatsen heeft een gewone trolleybus?

Hoeveel plaatsen heeft een stads-trolleybus? Dat vraag ik me soms af.
Ik bedoel zo'n bus dat alleen door de stad rijd dus geen tour-bus of dat de bus naar een andere plaats gaat.
En weet iemand ook hoeveel plaatsen een kleine trolleybus heeft? (Vaak dorpjes/kleine steden) ?
ps: Onderaan zie je de bus die ik bedoel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Utrecht
10 jaar geleden
Bedoel je het aantal zitplaatsen dat een kleine trolleybus heeft?
Net zoveel als een gewone bus op diesel.....
Utrecht
10 jaar geleden
Maar om antwoord te geven: Arnhem is de enige stad in Nederland met een trolleybus. Deze rijdt overigens ook nog door in Velp en Oosterbeek.

Antwoorden (1)

Trolley bussen rijden niet in dorpen maar in arnhem en hebben net zoveel plaatsen als een normale bus en kunnen ook nooit tourbussen zijn. Ze rijden namelijk op elektra.