Koelsysteem renault19RN 1.7 1993 reiniger poedervorm erinwarmgereden 2uur,doorgespoten beetjebruinwater 3xmaar geen effect, kachel -koud?

dus niet veel vuil alles doorgespoten afgetapt via slang onderin,gaarne nog wat raad?B.v.D

Toegevoegd na 2 uur:
Ferie(978)bedankt hoor voor je goede raad,dus het kan zijn dat de thermostaat in motor toch stuk is ?die ik dus eruit heb gehad ivm doorspoelen binnenin geeft hij wel de warmte aan van motor?

Toegevoegd na 6 dagen:
op de slang van radiateur naar blok zit het huis?alleen dus de slang los halen/(niet het huis?)zit wel een klem op zonder schroef niet zoals de andere zit daar de thermostaat in?zal wel niet toch zit een soort veer in,thermostaat heeft toch iets waar een bedrading aan zit?en hoe kan ik controleren of de kachel zelf defect is en die zit dan?(waar)het is moeilijk als leek alles goed uit te leggen,maar we proberen het haha B.v.D.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een beetje warig verhaal
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je even uitlegt wat het probleem is en wat je hebt gedaan, heb je meer kans dat je antwoord krijgt. Nu heb je de vraag en de toelichting opgehakt in puzzelstukjes. Die puzzelstukjes heb je goed door elkaar gehusseld, waarna je ze hebt ingetypt.

Antwoorden (2)

Zoals ik uit je verhaal kan opmaken dan wordt je interieur niet verwarmd.
Je zult eens moeten kijken naar de kachelthemostaat in dit geval. Kans is groot dat deze defect is.

In het geval dat je motor niet warm wordt zul je de thermostaat van de motor kunnen controleren.

Een garage biedt vaak een juiste en goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aangezien je de raad op je vorige vraag heb opgevolgt moet je nu verderzoeken,als de kachel idd niet warm word komt er dus geen warmte van de motor aan bij de kachel en moet je het dus zoeken in de terhmische kleppen die in je auto zitten (als de kachel op zich wel warm word maar deze niet afgeeft aan het interieur is de luchtklep blijven hangen of stuk) nu zoek je de slangen op die van de radiateur naar het motorblok lopen, aan de retourslang zit vlak voor het blok een thermoststaathuis met daarin de thermosstaat deze kun je verwijderen en de slang weer op zijn plek aansluiten waarna je opnieuw kunt testen. De slangen met een kleinere diameter volg je ondertussen tot je bij de kachel aankomt en deaarbij controleer je op knikken en eventuele verstoppingen als deze beidde wel warm worden is er door de kachel doorstroming en zal het probleen in de luchtklep of de bediening zitten.
Als de slangen ook niet warm worden maak je ze aan de kachel los en kijk je of de slangen en de kachel doorstroming toelaten (eerst de ene slang afkoppelen aan de kachel en kijken of er water doorkomt, dan de andere aan het blok losmaken weer kijken ,de slang die naar de kachel toegaat met een tuinslang doorspoelen zodat je ziet of de kachel dichtzit alles weer monteren in omgekeerde volgorde)Als er doorstroming is dan is de kachel in orde en zit het probleem in vermoedelijk in de luchtkleppen ,als de kachel helmaal dicht zit moet je een andere kachel plaatsen.