Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een (auto-) accu opladen met een zonnepaneel?

Ik heb twee (auto-) accu's op mijn bootje in gebruik voor de electrische motor. Om de accu's niet continue mee te moeten nemen naar huis, is het misschien een idee om ze zo op te laden.

Hoe is dat 't beste te doen? Geeft een mobiel zonnepaneel genoeg electriciteit af om dat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaat een 12V acculader op zonne energie, goedkoop zijn niet maar wel efficient.
Vb. 13 Watt kost normaal € 109, naar daarstegen staat dat uw batterij startklaar is zelfs na lange afwezigheid, zeker aan te raden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee ik denk niet dat een zonnepaneel sterk genoeg is om een accu van een boot op te laden. je kan het proberen maar dan gaat het dagen duren(als er al zon is in NL) om de accu vol te krijgen.
de zonnepaneel is gewoon simpelweg te klein om een accu op te laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is goed te doen met een zonnepaneel, het ligt natuurlijk aan de capaciteit van het paneel en hoeveel je de motor gebruikt. Ik doe het ook zo, helaas is mijn paneel deze winter gestolen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding