In een drukke winkelstraat staat een toezichtcamera(bol), kan ik achteraf een boete krijgen op kenteken?

Ik heb dus voor dat camera, een straat ingereden waar ik niet mag rijden.. Kan ik achteraf een boete ontvangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
6K

Antwoorden (4)

Nee, daar is het 'vergrijp' te licht voor. Bovendien zijn de beelden waarschijnlijk niet scherp genoeg (wel eens opsporing verzocht gekeken?) en worden ze ivm privacy gewist na een bepaalde tijd.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergrijp te licht voor? Dus dan maar geen boete? Beetje rare beredenering.
paulus811
11 jaar geleden
Nee Ytje, daar is niets raars aan, maar jij begrijpt niet wat ik schrijf. Bewakings- en toezichtcamera's worden ingezet voor zwaardere zaken zoals overvallen en geweldsmisdrijven en niet voor verkeersovertredingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooh op die manier! Mijn fout, ik dacht de licht voor een boete ;)
Duidelijk.
paulus811
11 jaar geleden
Da's sportief Yje! Zie bij nader inzien dat ik ook wel erg bijterig reageer, dat doe ik iets vriendelijker de volgende keer ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem ;)
Jazeker dat kan. Daar staan ze er voor. Vraag is alleen of de beelden bekeken gaan worden. Als er geen directe aanleiding is om de beelden tezien, bv na een ernstig incident, zal het waarschijnlijk nooit tot een verbaal komen. Wel kan er bijv steekproefs gewijs, of als er met grote regelmaat mensen daar onrechtmatig inrijden, gekeken worden. Dan 'hang' je waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies dat, heb ik ook gehad! Later nog terug geweest om te zien hoe ze me nou konden zien! Toen zag ik zo,n camera hangen! Dus ja dat kan wel degelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, elk opsporingsinstrument mag alleen maar gebruikt worden voor de reden waarvoor het ingezet is. Die bol zal er waarschijnlijk geplaatst zijn om zakkenrollers en/of vechtersbazen te traceren.
Verder is het ook zo dat de mensen achter de monitors niet van de verkeersbonnenpolitie zijn en dan is de kans op een bon nog kleiner.