Hoe hard mag je hier?

Hoe kun je de snelheid herkennen? Welke strepen zijn er allemaal.

Picture for question
2 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Utrecht
2 jaar geleden
Zonder verdere borden zou ik zeggen dat je hier 80 km/u mag.
Het is duidelijk geen autosnelweg en waarschijnlijk ook geen autoweg. Dus een "normale" provinciale weg buiten de bebouwde kom. Dus 80 km/u.
tinus1969
2 jaar geleden
Hoi Melis98 is er een speciale reden dat je zoveel vragen stelt over verkeerssituaties? Bezig met rijles?
melis98
2 jaar geleden
Ben inderdaad aan het leren over de verkeersregels en lessen!

Antwoorden (2)

Op de Assumer Traverse in Heemskerk (Noord-Holland) mag volgens deze website https://straten.openalfa.nl/straten/assumer-traverse-heemskerk-noord-holland maximaal 80 km per uur worden gereden. Vanwege de dubbele doorgetrokken streep mag je hier niet inhalen.
2 jaar geleden
“Eerst dit: bord gaat boven streep.
Verkeersborden zijn altijd de baas. Maar ze kunnen niet óveral staan. Dus hoe weet je dan hoe hard je mag en of je mag inhalen of parkeren als je net het bord gemist hebt? Zie hier de functie van strepen en kleuren op de weg. Ze zijn niet meer, maar ook niet minder dan een geheugensteuntje.” (ANWB bron https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/verkeersregels/strepen-op-de-weg)

Om op die plek te komen moet je van de autosnelweg A9 af gekomen zijn. Je bent dan een bord G2 (einde autosnelweg) voorbij gekomen, maar je bent (omdat er geen nadere beperkende borden staan) nog wel buiten een bebouwde kom, en daarom is de maximum snelheid daar 80 km/h.

“Dubbele witte middenstreep zonder groen:
80 kilometer per uur is hier de maximumsnelheid, tenzij een verkeersbord anders aangeeft.”
(Zelfde ANWB bron).
Bordensteker