wanner krijg je de nieuwe groene kaart.die van mij is al bijna 3 verlopen?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik hoop snel iets te hooren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 dagen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 minuten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een groene kaart?

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je de groene kaart van de verzekering van je auto bedoeld?
Normaal krijg je die ieder jaar automatisch thuis gestuuurd. Als dat niet het geval is kun je het beste even contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij.

Zijn je adresgegevens veranderd en komt de post van de verzekeringsmaatschappij ergens anders aan, of veel erger: Mischien rij je op dit wel wel onverzekerd rond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct even bellen. Je hoort hem in ieder geval vóórdat de vorige verloopt te krijgen. Officieel mag je niet rijden zonder geldige groene kaart, als je in een fuik rijdt, krijg je daar een boete voor. En als per ongeluk je verzekering echt gestopt is en je onverzekerd rondrijdt, een nog veel ergere boete. Daarvoor hoef je niet eens aangehouden te worden, dan weet de politie jou vanzelf te vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op www.rdw.nl en vraag online de voertuiggevens op. Daar staat ook of de auto WAM-verzekerd is.
Zo niet, dan direct bellen met de verzekeraar en eventueel een voorlopige dekking aanvragen tot de eerstkomende werkdag en je met de verzekeraar contact op kunt nemen.
Groene kaart is alleen buitenlands verzekeringsbewijs.
Mocht je in het buitenland een ketser meemaken dan kan de politie zien dat je verzekerd bent en aan de NL-code wie wettelijke vertegenwoordiger van de nederlandse verzekeraar in het betreffende buitenland is.
Rijd er nog iemand anders in de auto, dan moet de verzekeringnemer even een handtekening op de groene kaart zetten.