12 volt plug krijgt wel stroom maar werkt toch niet, hoe los ik dit op?

12 volt plug in de auto (sigaretten aansteker) krijgt wel stroom maar doet niet.
Ik heb eerst de zekering vervangen, deze was kapot. Na het vervangen bleef de zekering heel.
Plug doorgemeten en krijg voltage, adapter erin (die in alle andere autos wel werkt) en geen stroom erop. Toch benieuwd en een schroevendraaier gepakt om te kijken of ik niet vals gemeten had. Ding erin, poef. Zekering erdoor, krijgt dus wel stroom.
Nu zag ik wel dat er onderin de plug wat viezigheid zat, ook op dat middelste puntje. Kan het zijn dat hij geen goed contact maakt waardoor die niet doet?
Zoja, hoe kan ik dit het beste schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat is vrij zeker de oorzaak.
Schoonmaken doe je in eerste instantie het makkelijkst met de stofzuiger om zo de losse rommel er uit te zuigen.
Is dat niet voldoende dan zul je met een houtje met daarop een (vochtig) doekje aan de gang moeten. Zorg bij voorkeur in dat laatste geval wel even dat er geen spanning meer op de plug staat. (lees: haal de zekering er even uit)
Ozewiezewozewiezewallakristallix