wat kost een auto invoeren uit Duitsland

Bijv. Een audi a4
200 pk
1600 kg
90000 op de teller

Sorry dat deze vraag al eens is gesteld maar ik vond de antwoorden niet duidelij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Je moet het volgende doen:
Aangifte doen voor invoerrechten en/of BTW (in een aantal gevallen)
Het voertuig laten onderzoeken door de RDW
Aangifte doen voor de BPM bij een BPM-aangiftepunt van de Douane
Je voertuig een verplichte APK-keuring laten ondergaan, dit geldt alleen voor
auto's van 3 jaar of ouder
De BPM betalen
Voor personenauto's en lichte bedrijfsauto's de verwijderingsbijdrage betalen.
Na afronding van bovenstaande punten ontvang je het kentekenbewijs.
Vervolgens moet je kentekenplaten laten maken, motorrijtuigenbelasting betalen en een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor je voertuig hebben afgesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via deze link vind je alle stappen die nodig zijn:

http://www.verhuis.de/start/sublevel/exporteigenauto.html

Behalve de kosten van de TüV en de lèges van het Straßenverkehrsamt en kentekenplaten zijn er verder geen kosten aan de procedure verbonden (dus geen Mehrwertsteuer, importheffingen etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Nickeltjuh;

Invoeren van een auto uit Duitschland kost je afhankelijk van van of je deze als verhuisboedel meeneemt of gewoon importeert ook nog een RDW-keuringsprocedure plus kentekenaanvraag (ongeveer €100) en een APK. Is de auto geen deel van een verhuisboedel dan moet je ook aangifte doen van BPM, die kun je uitrekenen via onderstaand linkje. Als je een auto als boedel meeneemt moet deze daarna nog wel zes maanden op je naam geregistreerd blijven, anders betaal je alsnog BPM.