Mijn LPG (g3) lampje blijft knipperen maar de auto loopt wel op gas. Kan dit te maken hebben met het vernieuwen van de accu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
8.6K

Antwoorden (2)

Het klinkt erg onaannemelijk dat dit aan de accu ligt. De accu voorziet namelijk enkel de stroom binnen de gehele auto.
Wanneer de accu niet goed zou zijn zouden er meerdere dingen niet functioneren zoals starten.

Wel kan het zijn dat er bij het vervangen van de accu tegen kabels is aangestoten waardoor het lampje onnodig een storing aan geeft.
De oorzaak ligt dan ook niet aan de accu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit kan te maken hebben met het verwisselen van de accu.

De boordcomputer heeft namelijk even zonder spanning gezeten toen de accu ontkoppeld werd hierdoor kunnen er foutmeldingen komen.

Laat de computer even resetten in de garage en het probleem is verholpen.