De auto die nauw aan de stoprand geparkeerd is

Als je auto 2,20 meter breed is, met een lengte van 3 meter en de afstand tussen de auto voor je is 10 cm, en de auto achter je heeft ook een afstand van 10 cm.

Hoevaak moet je minimaal je auto naar voren en achteren rijden wil je deze er zonder kras uit krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 20 centimeter speling moet je gewoon veel steken.
En het stuur maximaal draaien.

Het beste antwoord

dat kan niet, omdat de auto diagonaal gezien langer is dan de afstand tussen de ervoor- en erachterstaande auto.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dan kom je helemaal niet meer weg.
De ruimte is zo minimaal,dat 10 cm gewoon te weinig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
klopt, is een correct antwoord. +1
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik denk dat het wel zal lukken. Het kost wel wat moeite...
Ik denk dat je hem er met een x of 5 wel uit hebt, leuke vraag, ga ik eens proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ff snel een word tekeningetje gemaakt, ik denk dat je shocking klem komt te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was: dat lukt niet, want je rijdt altijd "diagonaal" je plekje uit.

Maar je hoeft er niet diagonaal uit te gaan.

Stel je het volgende voor:
1.  Maximaal recht naar achteren rijden.
      Je hebt nu 20 cm voor je.
2.  Stuur maximaal naar links, 10 cm naar voren rijden.
3.  Stuur maximaal naar rechts, 10 cm naar voren rijden.
      Je staat nu helemaal vooraan, maar wel iets naar links.
4.  Stuur maximaal naar links, 10 cm naar achteren rijden.
5.  Stuur maximaal naar rechts, 10 cm naar achteren rijden.

Dit herhaal je.

Als het niet lukt i.v.m. scheefstand, doe je 9 cm in plaats van 10 cm.

Zo schuif je elke keer een halve centimeter naar links. Herhaal je dit vaak genoeg, dan heb je vier dingen bereikt:

a)  Versleten banden.
b)  Bezwete bestuurder.
c)   Vervuilde lucht.
d)  Je bent uit je parkeerplek gekomen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch zou dit kunnen kloppen,maar alleen kun je dit bijna onmogelijk omdat je de ander natuurlijk niet wilt raken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt. Maar als je goed je best doet, en misschien een helper hebt die net zoveel geduld heeft als jij, dan moet het lukken, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou de moeite waard zijn dit eens te proberen met een paar oude auto,s.+1
itsme
13 jaar geleden
Cryofiel, je vergeet dat de achterwielen niet meesturen. Bij het naar voren en naar achteren rijden kan je echt geen halve centimeter opschuiven, dat zal hooguit een halve milimeter zijn. In dat geval moet je dus (als je de laatste 20 cm breedte gewoon uit kunt parkeren) 4000 keer heen en weer om 2 meter op te schuiven. Voor die tijd is je tank al leeg....
itsme
13 jaar geleden
is overigens geen reden voor mij om te minnen, in tegendeel ik + je nog even...
Cryofiel
13 jaar geleden
Tja, ik heb het niet nagerekend. Misschien heb je gelijk. Dan maar een paar jerrycans klaarzetten... Die minnen zullen wel komen doordat ik elders iets heb gezegd waar sommigen het niet mee eens zijn. Dan krijg ik een tijdje "straf-minnen". Zielig is dat toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt. Hoelang je er over doet is nu niet relevant. Je komt er op deze manier altijd uit.
Dit gaat nooit en te nimmer lukken, Die 10 cm voor en achter is veel te weinig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe lang de afstand is tussen je assen en het uiterste punt van je auto, maar dat gaat je wel lukken hoor! Waarschijnlijk moet je wel een keer of 5 steken, maar dat lukt best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Stevebravo;

Een auto van 2m20 breed en 3m00 lang moet je niet aprkeren, maar aan een verzamelaar aanbieden. Dat is namelijk een uniek exemplaar. En omdat een auto van dat formaat niet bestaat en ook niet bekend is hoeveel stuuruitslag de wielen kunnen maken of wat de bandenmaten, draaicirkel, spoorbreedte en wielbasis zijn is niet te berekenen hoeveel keer je minimaal moet steken om eruit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto van 300 cm lang en 220 cm breed, zou ik direct naar de eerste de beste autoshow rijden of naar de RAI.
Dit is een maat die nergens voorkomt dus kan je een hoop bekijks mee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten het feit dat auto's van deze afmeting zeer zeldzaam zijn, denk ik wel dat het gaat lukken. Zeker omdat de auto's voor je en achter je een stuk smaller zijn (ca. 1,90m) en daardoor feitelijk meer ruimte hebt; de achterste punt van de auto komt daarmee naast die nog gepakeerde auto en geeft je meer ruimte bij het manuvreren.

Afhankelijk van de stuurmogelijkheid (waar bevinden de stuurwielen, hoever en hoeveel assen zijn stuurbaar), zal het aantal tussen de 5 en 10x steken zijn.

Er zijn auto's in de maak die hun wielen dwars kunnen zetten en daarmee in 1x eruit kunnen rijden.

Toegevoegd na 3 minuten:
'zij' gaat het met 10 cm niet redden:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1059881/2679574b/parkeerwonder.html
'hij' wellicht wel (krijgt de auto er met 27 cm totale speling schadevrij in):
http://www.dumpert.nl/mediabase/1057531/01462c2b/parkeertalent.html