hoe word je rij-instructuur?

en wat verdient het?

Toegevoegd na 4 minuten:
*rij-instructEur*

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zit op MBO niveau 4

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet vervelend bedoeld, maar als je nu 13 bent, zullen de opleidingskosten zoals die nu gelden niet meer actueel zijn. Allereerst zal je zelf je rijbewijs moeten halen, waarna enkele jaren rijervaring in je voordeel zullen werken.
Als je de vraag voor jezelf stelt, houdt dit in dat je 8 á 9 jaar verder bent voordat het kostenplaatje speelt.
Overigens wel een leuk beroep, dat aanzienlijk meer verdient als je voor jezelf werkt. Reken dan wel op 45 á 60 uur per week.
Misschien heb je aan de volgende site nog wat:
http://www.nelen.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb net me gedachten verandert en ik wil nu bewaker worden, morgen wil ik vast weer wat anders worden, lol maar rij-instructeur word het in iedergeval niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes met je keuze; je hebt nog even !

Het beste antwoord

Je kan er een opleiding voor volgen.
Opleidingskosten € 4390,=
Examenkosten € 1010,=

Toegevoegd na 59 seconden:
Salaris: http://www.theoriecursus.nl/verkeersforum/viewtopic.php?t=2497

Ik zal je eerlijk vertellen wat ik verdien.
Per maand zit ik op 1400 euro netto alwaar ik 40 uur voor moet werken.
In Juni krijg ik 8% vakantietoeslag.
Over 10 jaar verdien ik nog steeds hetzelfde. Een cao kennen we niet in deze branche.
Voor het geld moet je dit niet gaan doen.
De opleiding heeft me 5000 euro gekost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn diverse opleidingen voor.

Maar erg veel verdient het in eerste instantie niet. Pas als je heel groot bent geworden kun je er redelijk mee verdienen. Maar er is te veel concurrentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet een cusus volgen bij een verkeersschool voor rijinstructeurs. Als je als zelfstandige wilt gaan werken moet je goed nadenken voor je begint. De meeste uren maak je als andere mensen thuis zijn. 's avonds en op zaterdag. Om een redelijke boterham te verdienen moet je zeker 60 lesuren op een week maken. Je hebt nl. best veel onkosten als zelfstandige. Denk aan: arbeidsongeschiktheidsverzekering, autoverzekering, houderschapsbelasting, brandstof en onderhoud lesauto, kosten voor reclame (heb je zeker in het begin toch nodig), accountantskosten, etc. Als je te veel voor een les rekent komt er niemand, als je te weinig rekent verdien je zelf niets, maar je moet ook kunnnen concureren met bedrijfjes die prijsklappers maken, bijv. 25 euro per uur.
Het is een mooi vak, maar zie wel de nadelige kanten er ook van in. Op het moment dat je niet rijdt, verdien je niets, bijv. vakantie, leerling ziek etc.