Vergoeding na ongeluk: Hoort de kilometerprijs van een huur auto bij de huurauto kosten of zijn het extra rijkosten?

Na een ongeluk heb ik een huur auto gehad.
Deze kosten worden tot 75% vergoed.

Nu heb ik kilometers met de auto gemaakt en komt er bij de huurprijs van €113.58 €44 kilometer vergoeding.

Nu wil de verzekering €113.58x 75% =€85.20 betalen
in plaats van €113.58 + €44 = €157.58x 75%= €118.20 betalen.

Mag dit?
Ik wordt al 25% gekort omdat ik niet me eigen auto gebruik.

alvast bedankt voor de reactie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

ik ben bang dat je zelf al het antwoord gegeven hebt: Ja de kosten worden tot 75% vergoed, ALLE kosten, dus ook de km vergoeding...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dit? kan ik het aantonen dat het niet mijn mening is maar wettelijk verplicht is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zal je moeten nalezen in de polisvoorwaarden vd verzekering of bij de faq op site van hun. Succes!
Je krijgt vergoeding over de totale prijs, en daar 75% van.
Hier zijn verschillende redenen voor. Als je een eigen auto had gehad had je ook kosten gemaakt, denk aan verzekering en wegenbelasting (mogelijk is je huidige auto niet geschorst, maar hier gaat een maatschappij van uit), en de maatschappij heeft er baat bij dat jij snel een eigen vervoersmiddel hebt inplaats van met lage onkosten rond te rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de polisvoorwaarden af. Als de km.vergoeding niet specifiek genoemd is, heb je m.i. ook wettelijk recht op 75% van die €44.