is het een goeie keus om een 3deurs auto te kopen met een baby??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zat de baby gratis bij de auto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol! Haha lees het nu pas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha ja als ik het zo lees :D hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan war voor auto het is. Bij de ene 3 deurs heb je meer ruimte aan bij de ander. Zo weet ik dat je in een fiat seicento (ja 't is wel een koekblik :-P ) bijna helemaal achterin kunt 'staan' als je de stoel naar voren klapt. Zo kun je er wel makkelijk bij.

Antwoorden (9)

Als er verder niemand mee rijdt is dat geen probleem. Dan kun je de baby is de passagiersstoel zetten. Als je nog een persoon meeneemt is het lastiger, omdat die persoon dan de stoel op moet klappen om achterin te gaan zitten of de baby moet eerst achterin, wat minder makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan alleen als er bij de passagiersstoel geen airbag is, of als je deze kunt uitschakelen.
Hallo Justme82

Ik zou het je niet aanbevelen, een 5 deurs is veel makkelijker.
Met een 3 deurs moet je altijd je stoel klappen en dan je kind in de maxi-cosi / kinderstoel zetten.
Dit gaat bij een 5 deurs gewoon véél makkelijker

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies: +1
Een vierdeurs auto is makkelijker omdat je dan beter de achterbank kunt bereiken.
Bij een driedeurs auto moet je meer manoeuvreren om iets of iemand op de achterbank te instaleren zoals b.v. iemand in een kinderstoeltje zetten of een wiegje te plaatsen.

Toegevoegd na 47 seconden:
ik bedoelde natuurlijk 5 deurs
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook 4-deurs auto's. Het is pas 5-deurs als het een hatchback is, waarbij dus de hele achterkant inclusief raam open kan. Een auto waarbij het raam vast is, is een 4-deurs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het een sedan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, zo kun je het ook noemen.
Als je de keus hebt zou ik kiezen voor een 4 deurs.
Als de baby nog klein is mag hij met een stoeltje op de voorstoel, maar als hij ouder wordt moet hij achter in in een stoeltje. Uit ervaring weet ik dat het soms lastig is om je kind daar in te tillen en dan in de riempjes vast te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik een 3-deurs auto onhandig als je gezin uit meer dan 2 personen bestaat. Zeker met een klein kindje. Het is een gehannes om hem via het voorportier in zijn zitje op de achterbank te krijgen en de gordel vast te maken. Zelf heb ik altijd 5-deurs modellen gehad, de grote kofferbak die je dan hebt is ook handig voor het meenemen van een buggy of anderssoortig wandelwagentje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij zijn opzoek naar een nieuwe auto en hebben een kinderwens over 2 a 3 jaar. Nu twijfelen we hoeveel deurs we moeten nemen voor 3 deurs heb je namelijk meer keus als voor 5 deurs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer keus bij 3-deurs ben ik gedeeltelijk met je eens. Dat geldt voornamelijk voor de compacte klasse. Bij grotere auto's vind ik de keuze in 5-deurs modellen ook ruim.
Als je toch een auto gaat kopen dan adviseer ik een 5-deurs. Je kan dan makkelijker de kinderstoel erin zetten en de gordels aan doen bij je kind. Ook kan je makkelijker een doos met boodschappen erin doen als de kofferbak vol is.

In een 3-deurs auto voel je je op je gemak omdat jouw kind de autodeur tijdens het rijden niet kan open maken omdat er geen deur is. Ook al was er een deur dan nog hoef je voorlopig geen zorgen te maken omdat de baby nog te klein is om een deur open te maken.
Een 5-deurs auto heeft als het goed is een kinderslot en dus hoef je in een 5-deurs je daar ook geen zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort en krachtig, néé het is géén goede keus.
jc54
12 jaar geleden
Ha, die Justme82;

Natuurlijk is een vier- of vijfdeurs auto dan makkelijker, maar ik zou ook goed naar de andere eigenschappen van een auto kijken dan alleen de toegankelijkheid van de achterbank. Liever een driedeurs die je leuk/mooi/goed vindt dan een vijfdeurs waar je nix aan vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft voor en nadelen en ligt ook wel aan welke auto. Meestal heb je met een 3 deurs auto veel meer ruimte als je de voorstoel naar voren klapt om je baby in het stoeltje te zetten dan bij een 4 of 5 deurs.
Wordt je kindje wat groter en zwaarder is het even wat lastiger omdat je een beetje buiten je macht moet tillen.
Zijn ze wat groter kunnen ze er zelf in kruipen en wordt dat weer makkelijker.
Bijkomend voordeel is dat als ze wat groter zijn de deuren niet kunnen openen (ja kindersloten weet ik maar die zijn er ook wel eens opeens af omdat er een volwassene met zijn vingers aanzit, ik ben dus een keer bijna een kind verloren omdat ik mijn auto een dagje had uitgeleend en diegene had de kindersloten eraf gehaald)
Ander nadeel van een 3 deurs is dat je meer ruimte naast je auto nodig hebt om de deur te openen (langere deur)