Word er post open gemaakt bij het sorteren van de post?

Ik heb vrijdag een kaart op de bus gedaan van zwolle naar purmerend. Het was een valentijnskaart van het formaat A4. In deze kaart zat nog 1 envelop met een verjaardagskaart, en er zat nog een kerstkaart in. Mijn vriend heeft deze kaart vandaag gekregen maar er zat alleen de grote valentijnskaart in en die andere twee waren weg. Hoe kan dit??!! Hoe is dit mogelijk??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Het beste antwoord

Nee, er wordt geen post opengemaakt. Dat zou schending van briefgeheim zijn. Het enige wat ik kan bedenken dat gebeurd kan zijn is dat de envelop niet goed dichtgeplakt zat, of niet sterk genoeg was. Het is een grote kaart, A4, dus als de andere twee kaarten van gewoon formaat en relatief zwaar waren dan kunnen die er vrij eenvoudig uit geraakt zijn als de envelop deels open was.
Je kunt contact opnemen met het sorteercentrum waar post uit jouw woonplaats verwerkt wordt. Ik acht de kans groot dat de twee zoek geraakte kaarten daar bij de gevonden voorwerpen terechtgekomen is.

Toegevoegd na 45 seconden:
is = zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had de envelope dicht geplakt met de strip die erop zit, die je met tong dicht moet likken. Mijn vriend zegt dat die niet gebruikt was en dat het puntje na binnen gevouwen was. Ik denk dat de kaarten eruit zijn gevalllen op één of andere rare reden, aangezien hij gewoon goed dicht zat. Jammer van die dure kaarten.
Amadea
11 jaar geleden
Het is best mogelijk dat je ze alsnog op de juiste bestemming krijgt, hoor. Ik adviseer je om er contact over op te nemen. Goed beschrijven hoe de kaarten er uitzien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Worden ze er dan gratis heen verstuurd? het was 1 losse kaart, en 1 witte envelope zonder zegels of bestemming met een kaart daarin.
Amadea
11 jaar geleden
Dat kan ik je niet vertellen. Er is een GV-deelnemer die bij zo'n centrum werkt. Misschien ziet zij de vraag ook, en zal je daar morgen antwoord op krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou ik nog wel even een dag wachten met bellen en deze vraag niet sluiten, tot nu toe hartelijk bedankt voor je informatie!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Surprise, er wordt wel post open gemaakt. Eens meegemaakt dat 2 geboortekaartjes bekeken waren en in de verkeerde enveloppe waren teruggestopt!! Ontvanger belde met de trotse nieuwe ouders die ze niet kenden, en zo kwam dat aan het licht. Moet er wel bij vermelden dat deze enveloppen niet dichtgeplakt waren. Dat is natuurlijk geen excuus, maar wel een verschil met een enveloppe die wel dichtgeplakt is... Postsorteerders zijn dus toch best nieuwsgierige mensen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Miss: die enveloppen worden dan niet openGEMAAKT maar zijn open GEGAAN en als je dan twee lege enveloppen vindt en twee losse kaartjes dan doe je een gok!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens acht ik de kans klein dat ze moeite gaan doen voor je: Kan ik een kwijtgeraakte kaart of brief laten traceren? Brieven en wenskaarten vallen in de categorie ongeregistreerde poststukken. PostNL verwerkt dagelijks 18 miljoen poststukken in zijn sorteercentra en daarom is de kans klein dat het verloren poststuk te achterhalen is. Wij adviseren u daarom voor deze zendingen geen navraagformulier aan te vragen. http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/onefield.aspx?ofq=lege+enveloppe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Dat de post is opengemaakt, staat buiten kijf.
Maar waar dat is gebeurd, tijdens het sorteren of op de route naar het verzamel punt, of die van de postbezorger is moeilijk na te gaan.
Mogelijk heeft iemand bedacht, dat er wel eens cash in de enveloppe zat en de ingesloten kaarten verwijderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je hebt gelijk zo denk ik ook. Post word open gemaagt !!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, niet elke postmedewerker is zo netjes.
Bij de pakketten missen er ook wel eens ineens dingetjes (rara wie dat doen..inderdaad, de medewerkers)
In zeer specifieke gevallen mogen poststukken worden geopend:

"7.5 Overeenkomstig de Postwet worden onbestelbare gesloten postzendingen alleen geopend op last van de kantonrechter te ‘s-Gravenhage om - voor zover nodig voor het vaststellen van het adres van de afzender of geadresseerde - van de inhoud kennis te nemen. TNT Post is daarbij opgedragen te handelen overeenkomstig het
in de Grondwet vastgelegde briefgeheim."

Maar hiervan is bij jouw poststuk geen sprake.
Computoon