Mijn opel tigra geeft stroomschokjes elke keer als ik de auto uitstap, na erin te hebben gereden. Wat kan ik hiertegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt zoon lapje rubber aan de onderkant van de auto maken, die over de grond sleept, dan kan de elekriciteit weg.. Weet niet of je snapt wat ik bedoel?

Dit ligt niet aan de auto maar aan de wrijving van de lucht waardoor statische elektriciteit wordt opgewekt. Je kan idd zon rubber ding onder je auto doen.

Je kunt er niets aan doen. De lucht is momenteel zo enorm gortdroog, dat je auto en jij statisch geladen zijn. Eerst je voet op de grond zetten en dan de auto aanraken wil nog wel eens helpen. Zo ontlaad je jezelf in ieder geval eerst. Normaal hebben we hier last van in de droge wintermaanden, zelfs je haar wordt dan erg statisch en alles wat je aanraakt geeft een stroomstootje. Weinig aan te doen dus.... Toegevoegd na 39 seconden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Statische_elektriciteit

Als je het portier vast houdt voor je je voet op de grond zet heb je geen last. Een strip onder de auto helpt natuurlijk ook.

Geen rubberzolen, maar bijvoorbeeld leren zolen dragen. Bij het uitstappen wordt de statische elektriciteit direct via de zool afgevoerd, bij rubber lukt dat niet. Wil je toch graag rubberen zolen dragen, leg dan voor het uitstappen je linkerhand vlak op het dak en stap dan pas uit. Door het grote oppervlak van je vlakke hand voel je geen schok, maar wordt wel de statische elektriciteit afgevoerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100