Ik zoek een mini hijskraan die maximaal 3 kg kan tillen. Weet iemand waar ik zo een kan vinden?

Ik zoek een mini hijskraan die maximaal 3 kg kan tillen. Ik heb namelijk een bedrijf, en mijn vrouw werkt boven en ik beneden dus vervoeren we spullen via een mandje, maar dat gaat een beetje sloom, dus zoek ik een mini hijskraan. Al vast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je niet kijken of je een goederenlift kan inbouwen? Volgens mij is dat makkelijker. Een "mini-hijskraan" voor zeker maar 3 kilo, lijkt me niet echt iets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar denk je precies aan? Ik zit nu aan speelgoed te denken, maar dat zal een mandje niet sneller dan met de hand naar boven krijgen. Een elektrische Takel tot 125kg is voor 100,- te koop, maar dat is waarschijnlijk overkill en nog steeds langzaam.
Voor 3kg is zoiets zelf te maken, bijvoorbeeld met een (oude) boormachine. Is een katrol geen optie?
zoiets: http://www.1ekeus.nl/hijs-katrol.html
Als je die bewust verkeerd om ophangt dan gaat het tillen juist sneller (en zwaarder)
Een trekbeweging van 1 meter beweegt het mandje dan bijvoorbeeld 5 meter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is gewoon zelf op en neer lopen niet sneller??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buizenpost kan niet?

Het beste antwoord

Dan kom je op de zwenkkranen, die kunnen tot maximaal 250 kg tillen, lichtere zijn er niet, aangezien dat makkelijk gedragen kan worden door personen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er staan er ook op de site, die maximaal 125 kg kunnen tillen, 3 kg is makkelijk te tillen door personen. Was ook een beetje kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, toch bedankt, ik knutsel denk ik zelf wel iets in elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt mij de meest voordelige oplossing, ik hoop dat je handig bent.