Mag je een kleine bouwlamp als fietslamp?

Mijn buurjongen heeft dit. Hij zegt als hij in het donker fietst meer ziet dan met een gewone halogeenfietslamp.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
1.6K

Antwoorden (1)

Als fietser moet je in het donker en bij slecht zicht een voorlicht en achterlicht aan hebben. Je mag hiervoor ook losse lampjes gebruiken. Het voorlicht moet wit of geel zijn, en het achterlicht rood. De lampen moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen en ze mogen niet knipperen.

Als een kleine bouwlamp aan bovenstaande regels voldoet, dan is het antwoord op de vraag Ja.

Je kunt alleen een boete krijgen als het fietslicht een afwijkende kleur heeft, knippert of op een verkeerde plek bevestigd is.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onzin! Als je een zo sterke lamp hebt die de tegenliggers verblinden ga je Sjakies betalen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk ook dat het probleem zit bij het verblinden van tegenliggers:
http://fietsverlichten.nl/regels-fietsverlichting_1#lampjes