Zijn de motorblokken van een volkswagen polo gti bj. 2012 kwalitatief goed?

ik heb al het één en ander opgezocht op internet, echter kom ik over dit blok veel problemen tegen. Wel zijn dit allemaal bouwjaren voor 2011. Ik zou dus graag weten of deze problemen zich ook in de versie van 2012 voorkomt. Misschien iemand ervaring met dit blok?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De motorblokken uit 2011 waren motorisch ook goed. Maar er ontstonden met name problemen met de aandrijving van de motor (distributie).
Voor zover ik weet zijn de motoren nog niks veranderd. Feit is wel dat als je een nieuwe Polo zou kopen dat je vast extra garantie op het blok kan regelen bij de Volkswagen dealer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je snelle reactie, bedoel je met extra garantie regelen dat ik zelf bijbetaal voor extra garantie of dat ik m.b.t. de distributieriem etc. meer garantie eis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een garantie eis m.b.t. de distributie en de motor is niet meer dan normaal na de negatieve reacties op fora.
Ik zou er dan ook niet voor bijbetalen.
Je koopt namelijk voor veel geld een nieuw product en daar mag je ook best een garantie voor eisen.
Bedenk wel een redelijke garantietermijn (ik ken de standaard niet) maar voor een periode van 5 à 6 jaar en 70.000 km lijkt me een reële eis op specifiek de distributie en de motor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben vandaag even langs geweest en ik wilde een proefrit maken. Echter zei hij dat dit niet mocht, het was wel een splinternieuwe maar is het dan normaal dat je er niet in mag rijden? Ik zou namelijk wel graag willen weten hoe een auto rijd voordat ik hem ga kopen:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt niet heel erg vertrouwd, echter is het gebruikelijk dat je niet direct een proefrit kan maken.
Ze hebben namelijk niet op ieder filiaal een auto klaar staan. Soms moet je een afspraak maken voor een proefrit en dan halen ze een auto die geschikt is voor een proefrit bij een andere locatie op. vaak doen dealers dat in de regio onderling. Het is daarom verstandig om van te voren een afspraak te maken. Zodat de proefauto klaar staat. Het weigeren van een proefrit lijkt me erg ongebruikelijk bij dit type auto.
Bij exclusieve merken komt dit echter wel voor.