Wat is het maximale aantal cc's dat mijn schakelbrommer mag hebben als je je brommerrijbewijs hebt maar nog geen 18 bent?

Ik dacht dat dit 50cc was, maar kan het nergens duidelijk vinden. Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt!

Toegevoegd na 5 minuten:
stel nou dat ik een 70cc heb en ik wordt aangehouden! wat zijn dan de gevolgen? word dan mijn schakelbrommer in beslag genomen? of is dit pas als ik een bepaalde snelheid te hard heb gereden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep ! die ben je dan kwijt!!! en een verbaal !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit geld ook als je hem zo orgineel in bv duitsland hebt gekocht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 70cc en je sowieso strafbaar als je op de weg rijdt.

Het beste antwoord

Let niet alleen op het aantal cc maar ook op het maximale vermogen dat ie , als brommer, mag leveren. Dus een geknepen 50cc.

ps. Als ie er geschikt voor is kan je die 50cc opvoeren als je je motorrijbewijs gehaald hebt (afvoering eraf halen) en hem als motor laten keuren door de RDW.

Werd vroeger wel gedaan met zware brommers welke origineel in andere landen ook als 50cc motor te koop waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

49,99 cc voor meer cc heb je je motorrijbewijs nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt, stel nou dat ik een 70cc heb en ik wordt aangehouden! wat zijn dan de gevolgen? word dan mijn schakelbrommer in beslag genomen? of is dit pas als ik een bepaalde snelheid te hard heb gereden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je hem kwijt en krijg je een berg boetes want je rijdt dan onverzekerd en zonder rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij meer dan 49,99 cc wordt je aangemerkt als motor en zal je dus een motorrijbewijs moeten hebben.