Hoe worden hijskranen naar plaats van bestemming vervoerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
3.8K

Antwoorden (5)

Ik heb ze zien rijden op een dieplader .Een vrachtwagen met een enorm aantal wielen. Aangekomen op de plaats van bestemming vouwen die kranen zich open als een soort sprinkhaan, heel bijzonder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hijskranen zijn vaak een soort vrachtwagens op zichzelf en rijden er dus zelf naartoe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een tweede wat extremer voorbeeld:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Per vrachtwagen.
Meestal een dieplader voor de kraan zelf en gewone vrachtwagens voor de delen van de mast en de contragewichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten hijskranen.
Sommige worden op locatie opgebouwd omdat ze simpelweg te groot en/of te zwaar zijn om over de weg vervoerd te mogen worden.
Er zijn ook hijskranen die wel over de weg mogen.

Vervoeren van hijskranen kan op verschillende manieren.
Denk hierbij aan, per vrachtwagen (dieplader), per schip, vliegtuig, helicopter, mobiele hijskranen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Opgevouwen (zie boven).
Heel grote kranen worden in stukjes, die op een vrachtwagen passen, vervoerd en ter plaatse opgebouwd.