Is een adequaat 'weeralarm' in ons zeeklimaat wel mogelijk?

Ik hoor zojuist dat de gehele ring van A.dam dramatisch vaststaat door heftige sneeuwval. Geen enkele voorspelling/waarschuwing daarvan vernomen vandaag....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Om 15.30 uur werd op het nieuws aangekondigd thuis te blijven i.v.m. zware sneeuwval. Vooral aan de kustprovincies.
Wat denkt iemand die aan het werk is...."Laat ik maar iets eerder vertrekken" en tot zijn verbazing denken er meer zo over en om 16.00 uur zit alles vast!! Soms denk ik dat je meer schade aanricht met het verkondigen van een weeralarm dan wanneer je het op zijn beloop laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien niet expliciet voor ons land, maar als je al een paar dagen hoort en ziet dat onze westerburen volledig onder- en ingesneeuwd zijn, kan je er natuurlijk van uit gaan, dat er ook bij ons wel een vlok of wat zal vallen. Meestal krijgen wij het engelse weer een dagje later over ons heen, door het jaar gezien, dus het hoeft ons niet echt te verbazen. Op het nieuws van 18.00 werd uitgebreid verteld, dat in de kop van NoordHolland in de middag al geen bussen meer reden door de sneeuwval, dus dat zal ook op de radio wel vermeld zijn bij het hele uur-nieuws van de middag.

Tja : het is winter, het vriest hard, er wordt hier en daar geschaatst, en er valt sneeuw. Waarom zou dat een weeralarm op moeten roepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel valse weeralarmen afgegeven de afgelopen jaren, dat zelf de politie er zich mee ging bemoeien.
Het is geen exacte wetenschap. Ze willen de weeralarmen nu gaan regionaliseren. Dat proberen ze, maar je krijgt ze veel te laat. Deze is van 16:41 (zie bron)

Toegevoegd na 31 seconden:
LOL. politie=politiek. Ach ja...
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De VID zat wel goed om 14:13
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2010.006.04
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze dat nu eens wat vroeger voorspellen...maar helaas is dat niet mogelijk, ook al denken veel weerdeskundigen van wel.
Als er een weeralarm was afgegeven lag heel Nederland plat; in ieder geval veel kantoren en bedrijven.

Dus ook die kantoren en bedrijven waar geen sneeuw is gevallen vandaag. De keus blijft dus moeilijk, wel of geen alarm.

Je zou dus kunnen zeggen dat een adequaat alarm niet mogelijk is omdat er niks zo veranderlijk is als het weer in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weeralarmen zijn gebaseerd op de weersvoorspellingen....lees dus weers.....voorspellingen. Een voorspelling is een voorspelling en geen vaststaand feit. Er is niks zo veranderlijk als het weer. Nee, het is dus niet mogelijk om een adequaat weeralarm in Nederland af te geven.