Mag je met het 2todrive project ook alleen rijden als je je examen behaald heb?

Mag je na het behalen van je 2todrive dan ook alleen (naar school) toe tijden of moet je ten alle tijden een coach naast je hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Nee, totdat je 18 jaar bent mag je niet zonder jouw coach rijden.

Toegevoegd na 54 minuten:
Wat gebeurt er als ik zonder coach rijd en aangehouden word door de politie?
Dan ben je direct je rijbewijs kwijt! Vanaf dat moment mag je niet meer autorijden. Vanaf je 18e moet je opnieuw je theorie-en praktijkexamen afleggen om je rijbewijs weer te kunnen halen. Daarnaast krijg je een boete van €130,-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het rijbewijs dat je als 17-jarige voor het experiment 2toDrive in Nederland haalt, is niet geldig in het buitenland. In Europese wetgeving is namelijk geregeld dat je alleen na je 18e verjaardag een rijbewijs mag halen. Ieder land afzonderlijk mag in eigen land eerder rijbewijzen afgeven. Dit rijbewijs is dan alleen in eigen land geldig. Met het rijbewijs dat je op je 17e voor 2toDrive hebt gehaald, mag je daarom pas vanaf 18 jaar ook buiten Nederland rijden.