Wat kost een treinkaartje Barcelona - Girona ongeveer?

In Augustus (2013) 7e heen (van Barcelona naar Girona) en de 15e terug. Wat kost dit ongeveer? Heen rond 8-9 uur. Terug rond 19-20 uur. Zelf al gezocht maar kon niets vinden.
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Een enkele reis kost ongeveer 6 euro. Een rit per trein duurt ook ongeveer anderhalf uur.
http://www.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=100

Voor de dienstregeling en de aanschaf van kaartjes vooraf kun je hier terecht.
https://venta.renfe.com/vol/buscarTren.do
(let op: de reisplanner gaat tot mei 2013)

Er is trouwens ook een busdienst met een dienstregeling die aansluit op de vluchten van Ryanair, die direct van het vliegveld van Girona naar Barcelona gaat. Een enkele reis kost € 12 en een open retour kost € 21. De rit duurt ongeveer anderhalf uur.
http://www.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=100
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt erg af van welk type trein je neemt. De regionale treinen (reistijd ongeveer anderhalf uur) zijn het goedkoopste en kosten op dit moment 7,85 euro per enkele reis, retour = 2 x enkel. Er zijn ook (veel) snellere treinen die het traject in ongeveer 40 minuten afleggen. De tarieven zijn navenant hoger (en hangen onder andere ook af van de beschikbaarheid van goedkope tickets): de prijzen kunnen variëren van pakweg 10 tot wel 40 euro. Voor zo'n snelle trein is de prijsstructuur zelfs op kortere trajecten als Barcelona-Girona vergelijkbaar met die voor vliegtuigen. Koop je ticket indien mogelijk al vantevoren, dat kan veel geld schelen. Bedenk daarbij: omboeken van het ticket voor een andere trein is niet altijd mogelijk of alleen tegen kosten.
Boeken en kopen van tickets kan online via de website van de Spaanse spoorwegen RENFE (website bestaat ook in het Engels), aan het station (reken met lange wachttijden) en ook op veel reisbureaus in Spanje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de regionale treinen geldt die "vliegtuigprijzenstructuur" niet, je kunt je kaartje gewoon ter plekke kopen vlak voor vertrek.