Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Eén OV-kaart gebruiken met meerderen tegelijk?

Kan dat eigenlijk? Dat je als groep met één kaart bijv. 3x afboekt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
960
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat maar zo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee dat gaat niet, elk persoon moet zijn eigen kaart hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik altijd een lelijke eigenschap gevonden van die ov-kaarten, niemand kan meer zeggen: 'och pak maar een stempeltje van mij hoor!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
persoonlijk vind in het belachelijk. In Amerika kan het wel gewoon. dus het zou hier ook gewoon kunnen Eigenlijk is het hele idee van de OV chipkaart gewoon geldklopperij. Maar ja we kunnen er weinig meer aan doen...
je kunt op een ov kaart maar met 1 persoon tegelijk reizen. je kunt maar 1 keer inchecken per kaart. je zal voor elke persoon een eigen kaart moeten aanschaffen. het werkt helaas niet zoals met een strippenkaart dat er meerdere op 1 kaart kunnen. je kan kiezen voor een persoonsgebonden kaart en een anonieme kaart. op een anonieme kaart kunnen wel verschillende personen reizen maar niet tegelijk. je kan dus wel met 1 kaart delen als je bijvoorbeeld zelf op maandag met de kaartwil reizen en je zus op woensdag dan kan dat wel met een anonieme kaart maar niet met een persoonsgebonden kaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel kan, is 3 mensen meenemen met korting! 3 mensen kopen een kaartje met 40% korting, en jij reist op je ov. Bij controle zeggen die 3 gewoon: ik reis met hem/haar mee. Jij laat je ov zien en dan is alles goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Excuus, dit was ik vergeten erbij te zetten! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Samenreiskorting is ook niet geldig op de bus. Alleen op het spoor. En overigens ook met een Voordeelurenkaart, daar mag je ook andere mensen meenemen op de korting.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding