Wat is het verschil tussen een inzittenden verzekering en een schadeverzekering voor inzittenden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

waarschijnlijk bedoeld u een ongevallen verzekering inzittende en een schade verzekering inzittende.
Een ongevallen verzekering keert altijd een vast bedrag uit bij overlijden en blijvende invaliditeit.
En bij een schade inzittende verzekering keert de werkelijk geleden schade uit. De uitkering kan hierbij dan ook fors oplopen t.o.v. een ongevallen verzekering.

Wanneer je na een ongeval je been verliest krijg je van de ongevallen verzekering bij wijze van spreken 10.000 euro en bij de schade verzekering krijg je geld voor rolstoelen en een traplift bijvoorbeeld. Ze dekken de schade tot 1 miljoen. En deze aanpassingen kosten wel degelijk meer dan de 10.000 euro die ik hierboven heb genoemd bij de ongevallen verzekering

Toegevoegd na 6 uur:
De inzittende worden overigens ook gedekt op de verplichte WA verzekering van de auto. Wel kan een uitkering op de WA langer duren en de bestuurder is uitgesloten op het WA gedeelte.
Voordeel van een schadeverzekering voor inzittende of een ongevallen inzittende is dat de bestuurder niet is uitgesloten en de uitkering vaak spoedig komt in tegenstelling tot een eventuele uitkering op het WA gedeelte

Toegevoegd na 6 uur:
De inzittende worden overigens ook gedekt op de verplichte WA verzekering van de auto. Wel kan een uitkering op de WA langer duren en de bestuurder is uitgesloten op het WA gedeelte.
Voordeel van een schadeverzekering voor inzittende of een ongevallen inzittende is dat de bestuurder niet is uitgesloten en de uitkering vaak spoedig komt in tegenstelling tot een eventuele uitkering op het WA gedeelte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij overlijden 10 000 tot 20 000
Bij invaliditeit 20 000 tot 50 000