Vraagje over de trajectcontrole A2 tussen A'dam en Utrecht.?

Hoe zit het nu precies? De politie (KLPD) gebeld, doen er zeer vaag over en willen het niet beantwoorden.
Op de trajectcontrole tussen A'dam en Utrecht wordt er op 3 punten snelheid gecontroleerd. Daarvan wordt het gemiddelde genomen, (wordt gezegd). Bv. 90, 110 en 100, delen door 3 = 100, dus geen probleem.
Maar nu is de vraag of ook DE TIJD erbij wordt berekend, m.a.w de tijd die je erover doet om van de ene naar de cameracontrole te rijden. M.a.w ik kom aanrijden met 130, onder de controlecamera rijd ik keurig 100, trek meteen daarna op tot 150, volgende camera weer netjes 100, weer gas tot 140, derde camera weer netjes 100, gemiddelde snelheid 100!!
Zou dit zo kunnen zonder een bekeuring te krijgen? Of registreert de camera ook de tijd dat er gecontroleerd wordt en wordt er zo toch een hoger gemiddelde bereikt, ongeacht dat ik precies onder de drie camera's 100 reed?

11 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dat als je tussen de portalen (dus het stukken zonder trajectcontrole) te hard rijdt er ook een controle plaats vindt over de tijd/snelheid tussen de begin camera van portaal 1 en eindcamera van portaal 3.
Zeg maar dat er is een fictieve trajectcontrole is van het begin van protaal 1 tot het einde van portaal 3.
Dat vraag ik me ook af en ik ga het niet uitproberen.

Het beste antwoord

Een trajectcontrole werkt juist alleen met de tijd die je erover doet om de afstand tussen twee cameraportalen te overbruggen. De snelheid die je tijdens het passeren van de camera's rijdt is niet van belang. Er wordt dus ook geen gemiddelde berekend tussen de drie snelheden die je bij elk van de portalen rijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Traject controle wil zeggen dat over de afstand die je gereden hebt de tijd wordt gemeten en daar door de snelheid wordt bepaald.
11 jaar geleden
Trajectcontrole houdt in dat men bij het eerste poort uw kenteken in scannen, bij het tweede poort wordt het kenteken opnieuw gescand en wordt de tijdsduur berekend, aan de hand van die berekening wordt de snelheid bepaald die er gereden is, deze handeling vind wederom plaats bij poort 3, aan de hand van het gemiddelde wordt bij overschrijding een bekeuring uit geschreven.

Toegevoegd na 1 minuut:
De snelheid waarmee men de poort passeert heeft dus geen invloed.