Hoe snel mag ik rijden bij onderstaande situatie?

Indien een kleinere straat invoegt bij een grotere straat, en er bij het oprijden van de grotere straat geen snelheidsindicatie staat, wat mag je dan veronderstellen? De grotere baan heeft drie rijstroken en middenberm. De kleinere straat maakt een bocht van 90 graden vooraleer de grotere baan op te rijden, begin van de straat staat 50 km/u aangegeven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Indien het buiten de bebouwde kom is en het bord niet is herhaalt na de afslag geldt in België een snelheid van 90 km/h.

Bronnen:
Ik woon bij de Belgische-Nederlandse grens

Indien je in Nederland woonachtig bent lijkt mij dit 50! Maar ben je de bebouwde kom uit dan is het 80. Let ook eens op de medeweggebruikers, ga je ze allemaal voorbij met 55/60 of rij je dan het langzaamst? Meestal gaan mensen geen 80 rijden als het een 50 km weg is. Ik twijfel ook weleens maar ik rij dan meestal langzamer voor de zekerheid. Als je geflitst wordt met 80 op een 50 km weg dan is de boete aardig hoog! Probeer anders voor de zekerheid informatie op te vragen over die weg bij de gemeente of vraag het mensen in je omgeving die ook deze weg vaak gebruiken. Toegevoegd na 2 minuten: sorry had de reakties niet gelezen en lees nu dat je in Belgie woont.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100