Hoe snel mag ik rijden bij onderstaande situatie?

Indien een kleinere straat invoegt bij een grotere straat, en er bij het oprijden van de grotere straat geen snelheidsindicatie staat, wat mag je dan veronderstellen? De grotere baan heeft drie rijstroken en middenberm. De kleinere straat maakt een bocht van 90 graden vooraleer de grotere baan op te rijden, begin van de straat staat 50 km/u aangegeven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het binnen of buiten de bebouwde kom?
Dat is meteen het antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou zeggen ook 50 km per uur, maar een bord met een verbod moet na elke kruising herhaald worden. Dus het inderdaad belangrijk te weten of het binnen of buiten de bebouwde kom is. Ik denk overigens erbuiten amders zou het bord 50 km er niet gestaan hebben, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hi dank voor je antwoord. Het is in de stad (je rijdt kleine ring op, die bredere baan dus). Ik krijg een boete omdat je op die ring maar 50 mag (wat heel raar is want die plaats nodigt uit tot veel sneller). Enkel dus aan het begin van die oprijstrook (nog voor de bocht) staat een bord van 50. En vroeg mij dus af of dat volgens de regels je moet aannemen dat die 50 ook op die baan geldig blijft (ook al heb ik geleerd dat zonder snelheidsaanduiding zo'n baan normaal 90 km/u is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen de bebouwde kom is standaard 50 km per uur mits anders aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, mits moet tenzij zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok maar wat is bebouwde kom, want het gaat om een langs beide kanten afgesloten 3 rijstroken baan met middenberm en geen kruisende straten of oversteek (een ring dus).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bebouwde kommen worden aangeduid meestal aan de rand van de bebouwing van een stad dorp middels een bord met de plaatsnaam.
Welke plaats hebben we het over?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als het goed is staat op de bekeuring die je hebt gekregen of de overtreding binen of buiten de bebouwde kom is gepleegd. Bibeko of bubeko.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brussel (de binnenring met de vele tunneltjes)
Powergen
11 jaar geleden
Binnen de bebouwde kom (dus stad/dorp etc): 50 km/h tenzij anders aangegeven (meestal alleen de 30 km zones). Buiten de bebouwde kom: 80 km/h ook tenzij anders aangegeven. In een bocht geldt in princiepe dezelfde maximum snelheid, alleen is het verstandiger en veiliger om daar wat rustiger aan te doen (hoe scherper, hoe minder overzicht, hoe meer snelheid eraf halen)
Powergen
11 jaar geleden
:o lees nu pas dat het voor belgië geldt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had die gepost op goeievraag.be en blijkbaar schakelt die nu en dan over op .nl
Anyway, gaat inderdaad over België.
Ben trouwens wel onder de indruk over de snelheid van antwoorden hier, waarvoor dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, hoe het in Belgie zit weet ik niet precies.
Powergen
11 jaar geleden
Bekijk eens deze foto http://www.panoramio.com/photo/21362340

Antwoorden (2)

Indien het buiten de bebouwde kom is en het bord niet is herhaalt na de afslag geldt in België een snelheid van 90 km/h.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je in Nederland woonachtig bent lijkt mij dit 50!
Maar ben je de bebouwde kom uit dan is het 80. Let ook eens op de medeweggebruikers, ga je ze allemaal voorbij met 55/60 of rij je dan het langzaamst? Meestal gaan mensen geen 80 rijden als het een 50 km weg is. Ik twijfel ook weleens maar ik rij dan meestal langzamer voor de zekerheid. Als je geflitst wordt met 80 op een 50 km weg dan is de boete aardig hoog! Probeer anders voor de zekerheid informatie op te vragen over die weg bij de gemeente of vraag het mensen in je omgeving die ook deze weg vaak gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry had de reakties niet gelezen en lees nu dat je in Belgie woont.