waarom moet je een auto opnieuw uitlijnen nadat alle schokdempers zijn vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
7.1K

Antwoorden (2)

Dat is nodig om de omzet van de garage te verhogen. Technisch gezien is er geen noodzaak voor, omdat het vervangen van schokdempers geen invloed heeft op de uitlijning van het voertuig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit al eens gereden met een auto waarvan het toespoor slecht afgesteld was?
Het gaat vooral om de voorste schokdempers. Dit zijn veerpoten waar alles op zit, het voorwiel, de schokdemper enz. Deze dingen zijn op het chassis van de wagen bevestigd. Dat moet uitgelijnd worden, zoniet moet je mogelijk maandelijks een bezoek brengen aan de bandencentrale voor nieuwe voorbanden. Er zijn 4 verschillende wielhoeken die geregeld worden, als er met een van de 4 iets mis is slijten jou banden veel te snel. De belangrijkste hoek is het toespoor. Bij het vervangen van de achterste schokdempers moet niets extra gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken er maar 3 nl, camber, caster en toe in.
Wat is uw 4e aub ?