Weet iemand een handige manier om een GPS-apparaat aan een ov-fietsstuur te bevestigen?

Ov-fietsen zijn die huurfietsen die je tegenwoordig overal bij NS kan huren, zie ov-fiets.nl en de afbeelding.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet het er ook weer af kunnen halen, want het is een huurfiets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
3.1K

Het beste antwoord

Koop een afkoppelbaar fietslampje (zo'n led-ding) bij de Hema voor 2 euro.
Bevestig de houder op je fiets.
Schroef het koppelstukje van het lampje, en boor een gaatje in de batterijdeksel van je GPS, of neem Bisonkit, en plak de houder aan de achterkant van je GPS.

2 euro lichter en een paar minuten werk.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor veel GPS apparaten bestaan er steuntjes die je met een schroefje op een buis kan bevestigen.

Daarbij zijn er systemen om de GPC in een polsband op te nemen, waardoor je hem ook 'handsfree' hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaan speciale houders voor een gps

Toegevoegd na 2 minuten:
Met de Hama Fietsstuurhouder heeft u een stevige basis aan uw fietsstuur om accessoires zoals tasjes en houders te plaatsen. U schuift uw houder, tasje of cradle eenvoudig vast op deze plaat met 4-pinsbevestiging. De Hama Fietsstuurhouder is geschikt voor fietssturen tot 30 mm dik. U schroeft de houder stevig vast aan het stuur en dankzij de twee meegeleverde rubberstrips vindt u altijd een goede positie voor de houder met accessoire.