Wat moet ik doen als mijn fiets doortrapt?

Ik heb een nieuwe fiets met Shimano Premium 8 naafversnellingen.

Wat ia het probleem?
De fiets trapt regelmatig door (hij komt dan niet in de juiste versnelling en maakt een klikkend en krakend geluid). De ene keer direct na het schakelen en de andere keer als ik al een tijdje in een versnelling rijd. Het komt vooral voor bij versnelling 8.

Wat heb ik al gedaan?
Ik heb de fiets in de 4de versnelling gezet.
Ik heb via de achterkant (onder de kettingkast) gekeken naar de twee gele puntjes. Door aan het draaiknopje (bij het stuur) te draaien komen de gele puntjes tegen elkaar te staan.
Als ik vervolgens naar een andere versnelling schakel en daarna weer naar versnelling 4, staan de gele puntjes meestal niet meer naast elkaar. Ik herhaal de stappen, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Wat nu?
Is er nog iets dat ik zelf zou kunnen doen?
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Het bedrijf waar mijn fiets vandaan komt (en waar mijn garantie loopt), zit niet bij mij in de buurt, dus mijn voorkeur gaat uit naar het zelf oplossen. Mocht het een niet te prijzige klus zijn, dan kan ik ook vragen bij een fietsenmaker in de buurt.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het betreft een Nexus naaf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Antwoorden (1)

wat je sowieso moet doen is het nu al melden aan het bedrijf waar je je fiets vandaan hebt, en vragen wat je er zelf aan mag doen. Dan heb je in elk geval al "op papier" staan dat het mankement op deze datum, ruim binnen de garantietermijn, al bestond, en heb je hen gevraagd wat je eraan mag doen. Als je zelfstandig actie onderneemt, kan het zijn dat in een klap je garantie verlopen is. En daar zit je ook niet op te wachten.
Mocht je het niet zelf kunnen oplossen zou je het bedrijf waar je je fiets hebt gekocht kunnen vragen of je (op hun kosten, binnen de garantietermijn) kunt laten maken.