Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een regulier taxibedrijf goedkoper dan de Valys als bij de Valys je km. op zijn?

Ik heb een berekening gedaan tussen een taxibedrijf en tussen de Valys voor een rit naar Utrecht. Aantal km. zijn 55. De gewone taxi komt dan een stuk goedkoper uit, al zeg ik niet dat het goedkoop is.
Valys is iig 1.19 euro per km. Taxi weet ik niet precies, maar bij navraag heb ik het zo gehoord. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
883

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij bent u duurder uit met een reguliere taxi. Een ritje met een taxi op bijgaande website van rond de 56 km kost bijvoorbeeld al Euro 125,10.
Het maximum tarief per kilometer voor een taxi bedraagt wettelijk Euro 1,95. Hierbij komt dan nog een starttarief + een maximaal tijdtarief per minuut. Zie de website van de overheid in bron 2.
Als u de taxirit door 4 of 5 mensen kunt delen bent u wel goedkoper uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderstaand bericht komt van een taxibedrijf op Marktplaats.
Taxiadres is in de buurt van Papendrecht. Dan snap ik het grote verschil niet met wat u mij schreef. Hoi,

Nee, het is totaal 40 euro (voor maximaal 4 personen met eventuele bagage). Koopje toch?

Met vriendelijke groet,
Wim Ik ga dan naar het umc , dat is het Utrechts Medisch Centrum, en als mijn vrouw ook mee gaat is dat dan 2 personen x 40 euro...dus 80 euro?
Heb ik het zo goed begrepen of is er dan nog een korting.
Bagage e.d. gaat er niet mee.
Datum en tijd nog niet bekend, zal sept- okt zijn.
Ik hoor weer graag van u.

Met vriendelijke groet,

Herman
DATUM HEENREIS: Gewenste vertrektijd: Vertrekadres: Papendrecht Naar adres : Utrecht Kosten heen: 40 euro totaal

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding