Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is de grens van wat mag en niet mag bij een elektrisch autootje / quad voor kinderen?

Mijn dochter heeft reeds meerdere elektrische autootjes, jeep en quads gehad, begonnen bij 6v, daarna 12v, 24v en ondertussen 36v. Tot die van 24v leek het me geen probleem voor op de stoep te rijden (max 12km/h) maar wat zeg eigenlijk de wetgeving in België hieromtrent? Vind alleen terug dat elk gemotoriseerd voertuig onder minimaal klasse A valt (Snorfiets) maar ook dat tot 18 km/h vrij is toegestaan maar wat is het nu? Huidige quad is een 36v 800w en haalt iets over de 20 maar kan ook langzamer gezet worden op een +-15km/h. Wie weet wat meer hierover? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
841

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor zover ik weet elke voertuig dat op benzine gaat is een licentie voor nodig... over voertuigen met accu bestaan niet echte wetten voor volgens het CBR
Misschien een goeie om even met het CBR zelf te bellen?
De politie kan je hierover ook informeren.

CBR: U kunt telefonisch contact opnemen met het CBR op het algemene telefoonnummer 0900 0210. Vanuit het buitenland: +31 900 0210.

Politie: 0900-8844
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding