Praktisch alles wat niet mag kun je toch doen. Een vuurwerkbom maken bijvoorbeeld. De kilometerstand van de auto aanpassen, computers hacken, de ov-chipkaart hacken, skimmen etc.
Waarom? Omdat mensen slim zijn en soms slimmer zijn dan de techniek op dat moment. Als alle mensen zich aan de regels van de wet zouden houden zou het niet gebeuren.... het gebeurd wel. Mensen houden van uitdagingen, houden er van om toch stiekem harder te kunnen dan is toegestaan en om de boel soms lekker te belazeren. Dat is mens eigen soms denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier kan ik mij in vinden

Andere antwoorden (9)

Er kan zoveel wat niet mag; daarom mag het juist niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kun je inbreken terwijl het niet mag?
Waarom kun je door rood rijden terwijl 't niet mag?
Waarom kun je spieken op tentamenst terwijl 't niet mag?
Waarom kun je enz. enz. enz.

Het kan omdat de mensen dat kunnen.
We zijn geen robotten maar mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je uitgangspunt is onjuist: iets wat niet kan hoef je niet te verbieden.

Dus er is een verbod omdat het kan. En het ongewenst is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hiaat in de wet. Commercie zorgt ervoor dat het mogelijk is. Verkopen van opvoerkits mag, ze gebruiken op de openbare weg niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt de vraag verkeerd, je bedoeld, waarom kun je allerhande middelen legaal komen om je brommer op te voeren, terwijl je niet met een opgevoerde brommer mag rijden?

Dat is wat mij betreft inderdaad een kronkel in de wet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opgevoerde brommers en Scooters: ze gaan veel te hard, maken veel te veel herrie en veroorzaken vaak verkeersongelukken.

Hoewel de politiecijfers waarschijnlijk een overschatting van de werkelijkheid zijn, omdat sommige controles selectief gebeuren en daarbij dus vooral verdachte brommers getest zullen worden, geven de getallen wel aan dat er in ons land flink wat gesleuteld wordt aan brom- en snorfietsen om ze sneller te maken. Erg moeilijk is dat ook niet: via internet kun je gemakkelijk aan een "opvoersetje" komen dat door een beetje handige sleutelaar zelf is te monteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vandermee;

Omdat er handel zit in de verkoop van snelle spullen. Omdat brommers en scooters in het buitenland vaak in snellere uitvoeringen te krijgen zijn en dus eenvoudig sneller te maken.
Omdat sleutelen aan motorblokjes gewoon leuk is.
Omdat bijna alle jonge gasten denken dat ze Valentino Rossi zijn.
Omdat de kans dat de politie je pakt vrij klein is.
En omdat het stiekem toch wel een beetje spannend is om zoiets illegaal te moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij die onderdelen nog gewoon kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het kan.

Voor elke markt gelden er andere regels. Een 50cc brommertje in bijv. Spanje loopt veel harder dan een uit ons land. Komt namelijk omdat ze daar bergen hebben en met die halve pk die hier mag ze die bergen niet op komen.
Datzelfde "spaanse" brommertje wordt ook hier aangeboden maar dan met een voorziening die de snelheid naar beneden brengt. Haal je dat weg lopen ze meteen veel harder en beter. Ze maken ze namelijk niet om maar 45 km/u te lopen. In principe zijn ze dus standaard allemaal opgevoerd (voor de NL wet) en worden ze langszamer gemaakt voor ons dan hoe ze eigenlijk gemaakt zijn.