Voordat ik mijn oude auto inruil bij een dealer moet ik deze dan schoonmaken en stofzuigen?

Ik heb een andere auto gekocht en ruil mijn oude auto , + bij betaling hiervoor in moet ik deze dan eerst schoonmaken en de reclameteksten die erop zitten verwijderen? De reclameteksten heb ik niet bij de verkoop gemeld maar daar is ook niet naar gevraagd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je het wel MAG doen,
vooral als het de deal belemmert...

Het beste antwoord

Het is wel zo aardig dat te doen, maar je hoeft het niet te doen. Anders hadden ze er wel om gevraagd, en had je dit wel geweten (overeenkomst van 'schoon' afleveren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik zou dat afstemmen met de dealer als ik jou was. Dat is wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen.... die dealer verdient al zat aan je, en die oude auto van jouw gaat waarschijnlijk toch voor de oud ijzerprijs of op een trailer naar oostbloklanden. De dealer besteed er zelf ook nauwelijks aandacht aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt me een kwestie van normen en waarden, ik vind het een beetje vreemd dat je zelf al twijfelt of het wel kan, terwijl je het bij de overeenkomst niet gemeld hebt. Maar goed, uiteindelijk ben je zelf degene die je nog in de spiegel moet zien. Ik zou het niet vreemd vinden als de dealer reinigingskosten rekent, al weet ik niet of ze dat ook echt doen. Ikzelf zou de auto stickervrij, gewassen en gezogen afleveren. Maar het ligt aan je eigen mentaliteit wat jij doet. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je dat expliciet hebt afgesproken, zou ik de auto niet wassen voor de daadwerkelijke inruil. Als het goed is dan heeft de verkoper de inruilauto gezien en weet hij van de teksten op de auto. Ook hier geldt dat als hier niks over afgesproken is, dat je het dan lekker kan laten zitten. Als de verkoper de auto blind ingeruild heeft, dan is het zijn eigen risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwacht je dat jouw nieuwe auto schoon en reclametekstvrij is? Ja? Maak dan jouw auto ook schoon en reclametekstvrij!

Of staat expliciet in de overeenkomst dat de nieuwe auto schoon is? Nee? Zou je dan de auto nog nemen als ie vuil is? Nee? Wellicht neemt de dealer jouw auto ook niet zo aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij leasevoertuigen (en bv. ook computers) worden gewoon (exhorbitante) schoonmaakkosten gerekend voor het verwijderen van bv. stickers.
Ja dus. Dit is een vorm van hoffelijkheid. Je bent zo opgevoed of niet. Of behoor ik dan toch tot een uitstervende generatie, die deze vraag zelfs niet zou stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gevoel had ik dus ook.
Ik zou zorgen dat hij er acceptabel uitziet, maar hem niet grondig reinigen. Mijn broer werkt bij een dealer en alle auto's die ingeruild worden, worden door een professioneel autoschoonmaakbedrijf schoongemaakt, of je hem nu schoon inlevert of niet.
Dus eigenlijk zonde van je tijd.

(Maar ja, aan de andere kant zou ik me rotschamen als ik een auto inlever vol met kruimels e.d., daarom zou ik zorgen dat die er in ieder geval toonbaar uitziet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk maak je de auto niet schoon, zonde van je tijd. De inruilprijs is al afgesproken en het maat het garagebedrijf niets uit in welke staat de auto binnenkomt. Wel even de, als het er in ligt, losse troep eruit en klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zucht, wat een vraag.
Het maakt niets uit wat de dealer er mee doet, maar ik zou me dood schamen als ik mijn oude auto als een vuil container zou inruilen.
Je laat een goed beeld achter van je zelf als je hem zo inruild.
Vraag je zelf eens af hoe jij het zou willen.

Zucht wat een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ruil mijn leaseauto zelfs opgeruimd en gewassen in.

Maar ja ik behandel hem ook alsof het mijn eigen auto is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben zelf al 23 jaar autoverkoper, ik stel het op prijs als de klant de inruilauto redelijk inlevert, hij/zij hoeft hem niet tot in de puntjes te reinigen, voor de auto bij ons in de showroom gaat, gaat ie toch eerst langs een prof.poetsbedrijf