Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er verschillende soorten oldtimers en zo ja: Welke zijn er?

Ik ben bezig met een onderzoek naar Oldtimers en wil graag weten of er verschillende soorten oldtimers zijn.

Een van de onderwerpen is sleutelen aan een oldtimer en ik kan me vergissen, maar het lijkt mij dat niet elke oldtimer hetzelfde is. Vandaar wil ik weten of er verschil is tussen de oldtimers.. Of je bepaalde categorieën kan opnoemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt de oldtimers in heel veel categorieën opdelen. Oldtimers van voor en na de tweede wereldoorlog, en na de tweede wereldoorlog dan weer in Klassiekers en Youngtimers. Oudere Volvo's, Mercedessen en zo waar je nog iedere dag kunt rijden. Heel belangrijk is hoeveel er van een type nog bestaan, zijn er veel van dan zijn er nog onderdelen genoeg, en mensen die je tips kunnen geven. Is het een zeldzaam exemplaar dan zijn de onderdelen dus ook moeilijk te vinden en duur, en niemand kan je raad geven als je niet meer verder weet.

wat betreft de soorten zou je ook nog kunnen denken aan sportwagens, sedans, limousines, bedrijfsauto's en ga maar door. zelfs oldtimer tractoren zijn een eigen verzamelding!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt klassiekers en oldtimers en net zoals bij "gewone"auto's heb je hier net zoveel verschillende in. Je zou eens kunnen informeren bij the Gallery in Brummen, zij kunnen je er vast heel veel over vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zal je niet verbazen dat er veel 'soorten' oldtimers zijn
het is handig om te realiseren dat oldtimers gewoon oude auto's zijn. Er zijn dus meerdere merken en heel veel verschillende modellen.

als je op zoek ben naar een goede oldtimer om op te knappen zou ik voorstellen om te beginnen met een volvo amazone ('56-'70). Dat is een nog redelijk goedkope oldtimer omdat er heel veel van gemaakt zijn en ze betrouwbaar zijn. De beschikbaarheid van onderdelen is dan ook uitstekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding