Waarom is het gebruik van een gsm verboden bij het tankstation?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (5)

Mobiel bellen bij een tankstation is niet gevaarlijk. Dit beweert onderzoeker Adam Burgess van de universiteit van Kent, meldt de BBC woensdag. Burgess heeft een onderzoek gedaan, en is tot de conclusie gekomen dat er bij 243 tankstationbranden in de laatste elf jaar, geen explosies hebben plaatsgevonden die zijn veroorzaakt door het bellen met mobiele telefoons.

Burgess presenteert zijn bevinden later deze week. "Het verhaal over explosies door mobieltjes bij tankstations is een broodje aap verhaal. Zelfs op een booreiland, is mogelijke afleiding de enige echte reden dat je niet mobiel mag bellen", zegt Burgess.

Toegevoegd na 1 minuut:
De uitkomsten van het onderzoek van Burgess zijn opmerkelijk. Al jarenlang beweren andere onderzoekers dat het juist wel gevaarlijk is om te bellen bij een tankstation.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebruik van een gsm zou explosies kunnen veroorzaken.
Echter uit wetenschappelijke onderzoeken is niet bewezen dat het gebruik van een gsm tijdens een tankbeurt explosies zouden veroorzaken.

http://www.senate.be/www/?MIval=/Registers/ViewReg&COLL=B&PUID=33574863&TID=33605634&POS=1&LANG=nl

In 2005 beweert de Brit Adam Burgess dat het een broodje aap verhaal zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan geen kwaad. Op filmpje internet dacht men dat het aan bellen lag dat er een steekvlam kwam oorzaak was een trui die door statische elektriciteit wrijving gaf en vlam veroorzaakte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen omdat men jaren geleden dacht dat dit gevaarlijk zou zijn. (Er was toen heel weinig bekent over de GSM) Dit idee is dus een eigen leven gaan lijden en alle olie maatschappijen hebben dit dus klakkeloos overgenomen. Er zijn tal van onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat de GSM geen gevaar is, statische elektrische ontlading wel.
Op Discovery channel is in het programma mythbusters hier uitgebreid aandacht aan besteed, zelfs een totaal opengemaakte GSM in een afgesloten, met een uiterst explosief mengsel gevulde box, gebeurde er niets.
Dus alleen maar omdat jaren geleden er niet zo veel bekend was over de GSM hebben de olie maatschappijen het zekere voor het onzekere genomen en het bellen bij het tanken dus verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het explosiegevaar echt een broodje aap verhaal is,zou het misschien wel in de rij schelen met tanken.Je mag niet zonder handsfree bellen,oplossing stop ff bij benzine station!