Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na hoeveel rijlessen ga je de snelweg op?

Ik heb nu 15 rijlessen gehad, maar ik ga nog steeds de snelweg niet op, ik ben geen snelle leerling, maar kan wel alles nu al zo'n beetje. Maar hoorde nu bij mijn broer dat zijn vriendin na 2 lessen de snelweg al op mocht. Terwijl ze in het begin niet goed kon autorijden, ze lijkt me een snelle leerling, maar is dit niet erg snel?

Dus na ongeveer hoeveel lessen ga je de snelweg op?

Bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,

Matthijs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
HeerVoldemort
13 jaar geleden
Ik ging ook met mijn 4e les al...en ik was een slechte leerling :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wat voor tijden les je? Ik kan me voorstellen dat als je altijd om 8 uur 's ochtends lest dat hij je dan niet gelijk de snelweg op stuurt. Verder staan er goeie antwoorden tussen, gewoon vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snelweg rijden is het makkelijkste wat er is, je hoeft bijna nergens rekening mee te houden. Verder ligt het er aan waar je woont, in Amsterdam (waar ik leste) kun je de snelweg op en een km later er weer af. Ook kon ik via de snelweg van mijn woonplaats naar Amsterdam. Dat is wel handig want dat scheelt tijd. Als jij ergens woont waar je lang op de snelweg bent of heen en terug moet rijden is dat zonde van je rijlestijd nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Pelle, als je snelheid houdt is er niks aan op de snelweg. Alleen op snelheid invoegen is de eerste 3 x een beetje spannend. In de stad rijden is veel moeilijker. Waarom vraag je je instructeur niet of hij een keer met jou de snelweg op gaat, als jij dat graag wil?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

Dat zal inderdaad afhankelijk zijn van de vorderingen van de leerling in kwestie.

Ik zat ook al met mijn derde of vierde rijles op de snelweg. Misschien dat er ook nog een verschil per snelweg is. Een snelweg in de randstad zal misschien moeilijker (want drukker, meer banen e.d.) zijn dan een snelweg in het oosten of noorden van het land.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaliter gaat men na 2 tot 5 lessen de snelweg op

Toegevoegd na 1 minuut:
Handig dat nieuwe werken, kan je nog eens snel een onderzoekje doen.... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is eigenlijk geen echt antwoord op te geven. Elke rijleraar heeft namelijk een andere manier van lesgeven. Ik heb bijvoorbeeld pas heel laat geleerd hoe je de snelweg op moet, omdat mijn rijleraar het belangrijker vond dat ik eerst alle andere dingen kon. Invoegen is ook niet een van de moeilijkste dingen, daarom is het pas later in mijn lessen gekomen. Het invoegen en uitvoegen is wat lastiger dan de snelweg zelf, want in principe gebeurt daar minder dan als je in een stad rijdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, heel wisselend. Mijn instructeur ging ook met mij de snelweg op, toen alle verrichtingen bijna foutloos gingen. De snelweg is dan heel 'makkelijk', want je kunt alles al, maar nu met hogere snelheid.
Maar zoals je leest zijn er ook andere ervaringen. Vraag het de instructeur gewoon!
Het moeilijkste van de snelweg opgaan is het snelheid maken en invoegen in het verkeer via de invoegstrook.
Doordat je in je zijspiegel het verkeer in de gaten moet houden, moet het schakelen en sturen van de auto eigenlijk automatisch/zonder te hoeven kijken gaan.

Eenmaal op de snelweg schakel je dan door naar de 5, en verder is het dan gewoon doorkachelen tot de volgende afrit met 100 km per uur...

Zolang je instructeur dus denkt, dat dit invoegen nog een beetje te ingewikkeld voor je is, zal hij je dus zoveel mogelijk ervaring laten opdoen in het overige verkeer.

Vraag het hem, bij je eerstvolgende rijles : dan weet je wanneer je 'mag', en waarom tot nu toe nog niet....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mocht na 4 rijlessen de snelweg op. Dit is gewoon gemiddeld.

Maar het ligt echt aan je leraar en je rijschool.
Als je wil weten waarom het zo lang duurt, schroom dan niet om het te vragen aan je rijinstructeur.

Je betaald immers voor de lessen en je hebt gewoon het recht om te weten waarom hij je lest op deze manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ging direct de 1ste les al!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mocht meteen op me intake op de snelweg en sindsdien op alle lessen alleen maar op de snelweg en af en toe terrein
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1e les al, maar ben inmiddels al wel rond de 60 lessen (is veel) , snel de snelweg op zegt niet alles!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn instructeur zei dat voor je de snelweg op gaat, moet het spiegelen goed zijn.
Ik trok het stuur mee als ik over de schouder keek!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing