Is er een metrolijn in Italië?

Om makkelijk doorheen het land te reizen als je er op vakantie ben of zijn er andere diervriendelijke openbaar vervoer ? Want we willen vooral de linkerkant van italie gaan reizen zoals pompei en toren van pisa etc

een jaar geleden
1.4K
ronron1212
een jaar geleden
Metro rijd niet door het land de trein wel
tinus1969
een jaar geleden
Openbaar vervoer in Italië is niet hondvriendelijk https://m.dogsincluded.nl/reisinformatie/reisgids-voor-hondenbezitters/met-je-hond-op-vakantie-in-italie.html

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende metro netwerken, vooeal in de grotere steden. Het is niet zo dat één metrolijn van noord naar zuid loopt. Het is net zoiets als hier, de metro van Amsterdam en die van Rotterdam, deze zijn ook niet direct met elkaar verbonden.
een jaar geleden
Ja. Niet alle steden kennen een metronetwerk, maar in grotere steden als Rome, Turijn, Milaan, Genua en Napels kun je prima met de metro reizen. Het is voordelig en idealer dan reizen met de bus.
Amadea
een jaar geleden