Interstate betekent: over meer staten.

Dus een weg die door meer dan een land van de VS loopt.

Maar dat hoeft dus niet te gelden voor alle wegen die bij het Interstate Highway System horen.

Een Interstate Highway is een autosnelweg in de Verenigde Staten die deel uitmaakt van het Interstate Highway System.
Dit netwerk van langeafstandsautosnelwegen heet officieel het Dwight D. Eisenhower National System of Interstate and Defense Highways.
Over het algemeen zijn Interstate Highways wegen zonder gelijkvloerse kruisingen, die hogere snelheden toelaten, meestal tussen de 65 en 75 mph (105-120 km/u).

Anders dan de naam doet vermoeden, doorkruisen lang niet alle Interstate Highways meerdere staten. Interstate Highways worden door de federale regering gefinancierd, maar worden door de individuele staten onderhouden (met federaal geld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Route 66 deze snelweg loopt door een groot gedeelte van de vs. een tour over deze snelweg zal een fantastische reis garanderen

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry las de vraag verkeerd maar volgens mij is dat wel route 66
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Route 66 is een oude route van Chicago naar Los Angeles. Voor een groot deel bestaat deze route niet meer. Het is in ieder geval niet synoniem voor een Interstate. Fout antwoord dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las ook interessante haha
Kort gesteld is een Interstate een autosnelweg in de VS. Vaak doorkruisen ze meerdere staten, maar niet noodzakelijk.