Wordt de snelheid van de snelweg op de borden bij de landsgrens veranderd naar 130?

Langs de meeste wegen bij het betreden van de Nederland vind je informatieborden met daarop de maximale snelheden binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom, op autowegen en op de snelweg. Nu staat op die borden nog dat op de snelweg een maximale snelheid van 120 geldt, gaan deze borden aangepast worden naar 130? En zo ja, wanneer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar 60% van de snelwegen wordt 130... ik weet niet of ze dat dan wel gaan aanpassen.

Het beste antwoord

de borden worden in de toekomst toch echt veranderd. De bedoeling was om dit afgelopen jaar al te doen, maar omdat de wijziging op bepaalde trajecten uitgesteld is, worden de borden later vervangen. Zie bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord met betrouwbare bron.

Andere antwoorden (1)

nee, de maximale snelheid op de snelweg is nog steeds 120, tenzij er anders aangegeven word, er zijn niet eens zoveel snelwegen waar je 130 mag.

ik woon bijvoorbeeld bij Breda, bij de grens dus.

De a16 hier, mag je 130, dit word met borden aangegeven, maar zodra je afslaat richting tilburg (a58), of een stukje verder richting waalwijk (a59) is het gewoon 120.

enne.. amaii se, ge wilt die belgen toch ni verder verwarren e?!

Toegevoegd na 43 seconden:
op de a59 staat wel een bord, einde 130, maar geen bord "begin 120"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noem straks 60% maar niet veel...
ronron1212
12 jaar geleden
klopt wel 120 is de normale maximum snelheid met uitzondering die kan je dus niet vermelden op die borden. +