Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je voorkomen dat kruit in de lak blijft zitten bij het wassen van je auto?

Na oud en nieuw zit er aardig wat kruit op mijn auto. Ik ben bang dat zodra ik er een hogedrukspuit op zet het kruit de lak in schuurt. Hoe kan ik dat voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voorkomen kun je dit door voor oudejaarsavond de auto goed in de was te zetten. De kruitresten zelf lossen op in remmenreiniger en kunnen dan weggespoeld worden. Remmenreiniger is echter sterk ontvettend. Je zult de auto daarna weer in de was moeten zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet je auto nooit met een hogedrukspuit bewerken. Er komt dan mogelijk water op plekken die door de ontwerpers als "gegarandeerd droog, zelfs tijdens een plensbui" werden beschouwd.
De kans dat daar zeer kwetsbare apparatuur (bijv. elektronica) zit, of dat de roestbescherming daar minimaal is, is verre van denkbeeldig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zei ook duidelijk wegspoelen. Het woord hogedrukreiniger heb ik bewust niet gebruikt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de reactie van Gesp is voor JWS bedoeld. Had hij beter bij reactie op de vraag kunnen zetten dan bij jouw antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding