Ja dit zijn ze verplicht! Als EU burger heb je op grond van artikel 6 lid 3 EVRM het recht om beschuldigingen jegens jou persoon in een taal te ontvangen die je zelf machtig bent. In jou geval is dit dus de Nederlandse taal. Op de Duitse bekeuring mag je dus in het Nederlands reageren met het verzoek daarin vermeld dat je de bekeuring graag in het Nederlands wilt ontvangen omdat je hem niet snapt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, een Duitse boete valt namelijk onder het Duitse recht. U kunt er eventueel om vragen om de boete te vertalen in het Nederlands, maar hier is de Duitse instantie niet toe verplicht. Het CJIB kan ook aan u vertellen wat u moet doen en hoe u bezwaar kunt aantekenen tegen de boete. Het niet betalen tot de boete leidt uiteindelijk tot forse verhogingen van de boetes (dit gaat veel harder dan in Nederland) en rijverboden, die overigens alleen in Duitsland geld. Ook kunt u dan in Duitsland aangehouden worden en worden gesommeerd om direct te betalen.
Overigens wordt het afgeraden om bezwaar aan te tekenen tegen Duitse boetes, aangezien de boetes dan veel duurder worden. Betaal dus de boete op tijd (!), dat bespaart veel ellende.