welke gps is goed om mee door de ruige natuur in schotland te wandelen?

Ik ga deze zomer een wandeling van een 1000 km maken door schotland, vooral in het noordelijkste ruige gedeelte. Nu heb ik nog nooit een gps gebruikt maar heb gehoord dat die daar wel aan te raden is. Wie weet welke gps goed is voor wandelen in de natuur, ook vooral een gps die ik niet hoef op te laden omdat ik niet over stroom beschik. Eventueel baterijen bijvoorbeeld.

Graag alleen antwoorden met persoonlijke ervaring en niet met de informatie die bedrijven bij hun produkten doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1000 kilometer?? Van het noordelijkste tot het zuidelijkste puntje van Schotland is ruwweg zo'n 550 km.
Wil je die heen en terug lopen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begin in schotland en ga naar de north cape lopen
en dan ook weer terug (via andere route natuurlijk) en daartussen nog wat detours... Dus die 1000 km gaat het zeker worden. 2 jaar terug ook 1200 km langs de kust van Engeland gelopen, maar toch nog best druk met toeristen haha vandaar dit keer het ruige noorden van schotland. Hier zijn namelijk geen bewijzerde routes en heb daarom een gps nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow. Dat is best ver. hoe veel loop je per dag dan en hoeveel tijd wil je er voor uittrekken? Als ik je trouwens nog een leuke accommodatie mag aanraden... Het Rua Reidh Lighthouse http://www.ruareidh.co.uk/index.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de tijd van mei t/m oktober maar deze tijd heb ik lang niet nodig... Ik verwacht er 2/3 maanden over te doen. Dit is heel ruim genomen want over de 1200 km heb ik 55 dagen gedaan inclusief 7 rustdagen. Zal de ene dag 40 km lopen en de andere 10, dit licht er helemaal aan wanneer ik een plaatsje voor mijn tent vind. Zal die hele periode niet slapen in een accomodatie. Heb ik bij de vorige trip wel een paar keer gedaan en alleen maar spijt gehad. Sliep in de natuur vele malen beter dan in een hotel/b &b/inn etc... Ga nu echt voor de natuur en tja de accomodaties kosten ook wel een hap vol geld. Leuk voor als je 1 weekje vakantie hebt per jaar maar met mijn werk heb ik een ruime 7 maanden vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow, mag ik zo brutaal zijn te vragen wat voor een werk je doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag en wil het je ook vertellen, maar niet op deze site haha zie even niet hoe ik je prive bericht kan sturen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7 maanden vakantie, nu ben ik nieuwsgierig.. Mag ik nog brutaler zijn om te vragen of U mij ook een privé berichtje kunt sturen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil het ook weten, om de overtreffende trap te gebruiken: het brutaalst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je net een Prive bericht gestuurd met daarin een korte uitleg hoe dat werkt. Helamaal bovenin beeld staat "berichten" daar zal bij jou nu een gele tekst staan.
Klik op Berichten en het wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb al terug gestuurd ')

Antwoorden (2)

Je kunt het beste met deze vraag naar een grote buitensportwinkel die zijn doorgaans ruim voorzien in allerlei GPS-artikelen voor de outdoor fanaat.

Wat betreft opladen: er zijn tig apparaatjes in de markt waarmee je aparaten kunt opladen zonder stopcontact. Zelf heb ik thuis een oplader op zonnecellen, maar daar zul je in Schotland minder aanhebben dan in Afrika.
Of Duracells mobiele oplader:

http://www.duracell.nl/nl-NL/product/duracell-5-uurs-mobiele-oplader.jspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wijs je toch op de site van een bedrijf, simpel omdat daar een heel goed gevuld forum op die site staat.
Bronnen: