Hoeveel snelwegafritten zijn er in Nederland?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spookrijder

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Amadea
12 jaar geleden
Een groot aantal. Heeft het nut om te weten hoeveel precies? Ga dan maar een keer alle wegen langsrijden om te tellen!
Powergen
12 jaar geleden
Of je gaat een kaart van nederland kopen en je telt alle afritten (ze zijn genummerd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea: ja dat heeft nut, want dan kan je berekenen hoeveel 1 leven waard is als je gemiddeld 1 dode door spookrijden per jaar kan voorkomen door het aanbrengen van grote witte pijlen. @Amadea en @Powergen:
Ja, ik ben daar gek... Allemaal met de hand tellen! Voel je je wel goed? Terwijl er vast iemand is die 't wel weet (doordat ie bijv. in het verkeer werkt).
Powergen
12 jaar geleden
We bedoelen het ook sarcastisch (ik tenminste wel, denk amadea ook..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea:
Bovendien is nut een UITERST SUBJECTIEF begrip.
Als alleen 'nut voor de meerderheid' zou mogen, dan kan je gelijk 99% van de vragen schrappen... Of is iets wat voor jouw nuttig is, nuttiger dan datgene wat voor mij nuttig is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien had je dit meteen in die andere vraag moeten stellen of hier er naar toe moeten verwijzen, dan snap je het pas echt....
Amadea
12 jaar geleden
Ach, een man van 102 heeft toch alle tijd om het lekker te gaan tellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm, dit is nou typisch zo'n vraag die je kunt stellen door met 0800-8002 te bellen (het informatienummer van Rijkswaterstaat). Dan gaat er iemand fijn aan de slag om voor jou te tellen hoeveel het er zijn (op de Rijkssnelwegen dan, er zijn ook nog een paar provinciale snelwegen, die heb je er dan niet bij). Wel even goed je vraag specificeren: wil je alle twee de kanten van de weg? Niet elke afrit is aan 2 kanten. En afritten hebben ook opritten, moet daar ook zo'n pijl op? En wat doe je met de opritten met rotondes waar al zo'n pijl op staat? Moeten die meegeteld worden? En vraag meteen ook even wat zo'n 'wegmarkering' kost, dan kan je de kosten ook nog uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle:
Je hoeft de beweegredenen niet te snappen om toch een antwoord te kunnen geven. Bovendien zou ik dan twee vragen in één hebben moeten stoppen. Dat is tegen de regels.
@Amadea:
Juist niet :). Als ik het record haal, heb ik nog maar zo'n 20 jaar te gaan... (Tegen die tijd waarschijnlijk 25 of 30...)
@Stippel:
0800-8002: bedankt voor het nummer. Maar ik denk niet dat ze nu nog werken zo laat :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat nummer lijkt me trouwens een wel 'antwoord' (en niet slechts een 'reactie').
Amadea
12 jaar geleden
Je loopt achter met de regels, mmm. Het is tegenwoordig juist wel de bedoeling om samenhangende vragen in één vraagsessie te stellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, maar het zal geen verplichting zijn denk ik?
Amadea
12 jaar geleden
Als ik lees hoe het in de richtlijnen staat lijkt het erop van wél: "Het is niet toegestaan om herhaaldelijk en in korte tijd over één onderwerp vragen te stellen, ook niet met kleine nuanceverschillen. Het is daarbij niet van belang of deze vragen door één, dan wel door meerdere personen worden gesteld. Vervolgvragen dienen te worden gesteld door de eerder gestelde vraag uit te breiden. Daarbij kan eventueel de tijd die de vraag openstaat worden verlengd."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm: ze zijn dag en nacht bereikbaar, en die vraag kunnen ze niet meteen beantwoorden, maar ze 'zetten hem wel door'. Dus bel ze gerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm dan had je de eerste vraag niet gehad, daarom zette ik mijn reactie neer. Jouw antwoord 'ja dat heeft nut, want dan kan je berekenen hoeveel 1 leven waard is als je gemiddeld 1 dode door spookrijden per jaar kan voorkomen door het aanbrengen van grote witte pijlen' komt nu dus helemaal uit het niets en dan raak je de context kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het is niet toegestaan om herhaaldelijk en in korte tijd over één onderwerp vragen te stellen, ook niet met kleine nuanceverschillen." Maar dat gaat over de geelgerande watertor... ;)

Antwoorden (1)

Er wordt uitgegaan van ongeveer 1300 registratie-units op A-wegen voor betaald rijden om files te verminderen. Het lijkt mij dat dit aantal moet overeenkomen met de hoeveelheid snelwegafritten die er in Nederland zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze in het noorden en bijv. in Limburg en Zeeland geen betaald rijden zullen invoeren, omdat daar zelden files zijn?