Waarom willen we te hard rijden?

Omdat er zoveel aandacht gaat naar de politie en het bekeuren van snelheidsovertredingen.

Als het een regel is, waarom willen we dan daar tegenin gaan en dan later erom zeuren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Het beste antwoord

Ha, die Gdanonym;

De neiging om sneller te rijden dan toegestaan is meestal niet eens puur rationeel te verklaren. In ons land zijn de afstanden te kort en de wegen meestal te vol om echt winst te kunnen maken. Bovendien scheelt het merkbaar in je verbruik als je wat gas terug neemt. Dat veel mensen dan toch het gas dieper intrappen (ik net zo goed) heeft denk ik te maken met het oeridee van individueel vervoer; je wilt zelf bepalen waarheen, wanneer, hoe en dus ook hoe snel je je verplaatst als je per auto of motor reist. Anders was je immers wel op de trein gestapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wie wil die regel dan? Van mij mag de maximum snelheid omhoog naar 180. Kun je lekker doorrijden en hoef je niet elke 20 km te remmen voor een flitser.

We willen te hard rijden omdat we zsm op onze bestemming willen zijn. Onze auto's kunnen allemaal veel harder dan 120 dus waarom zouden we dan 120 willen rijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om sneller thuis of op de bestemming te zijn...

Omdat je alleen maar moet betalen als je gepakt wordt... En we komen er toch zo vaak mee weg, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms heb je een beste file gehad onderweg en je moet ergens naar toe dan ga je soms harder rijden om de schade in te halen.

Pas hadden wij een begrafenis ver weg, we zijn echt heel erg ruim op tijd vertrokken en hebben in een beste file gestaan vanwege een ongeluk daarna hebben toen best wel vaart moeten maken en kwamen halverwege de dienst aan. Als we een bekeuring krijgen pech gehad. Maar onderweg hadden we last van frustraties, en baal je vreselijk want je wilt de dienst niet missen en je beste vrienden toch steunen. Helaas kwamen er meerdere mensen hierdoor te laat. Dit is 1 bijvoorbeeld en zo zullen er velen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom gebruiken we geen 56k modem meer? Daarmee kom je ook in het internet en kan je je meel lezen... het kost alleen meer tijd. Men gebruikt ADSL/kabel omdat het kan en omdat met denkt sneller te zijn (uiteindelijk zit men nog uren achter zijn PC). Alleen is er gelukkig nog geen internetpolitie die je bekeurt als je te snel in het net onderweg bent.
Met autorijden is het bijna net zo, men kan overal wel heenfietsen maar met de auto is het veel sneller, alleen wordt je hier wel bekeurd als je te snel onderweg bent.

(jajaj, de vergelijking gaat nergens over, maar dat gaan die zinloze boetes op de snelweg ook niet, net als het verbod op 'ilegaal downloaden').
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een heerlijk gevoel geeft om flink de sokken erin te hebben! Net zoiets als in de achtbaan zitten, vinden we toch ook gaaf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
opzij opzij opzij maak plaats maak plaats maak plaats ,wij hebben ongelofelijke haast.We moeten rennen springen vliegen duiken vallen en weer opstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms is dat hobby.
En soms is dat haast.