krijg je bij het halen van je rijbewijs B je E erbij als je je tractor rijbewijs heb?

ik heb mijn tractor rijbewijs 2 jaar geleden gehaald en ben nu bezig met mijn rijbewijs B en heb gehoord dat je dan je rijbewijs E erbij krijgt kan iemand mij meer vertellen

Weet jij het antwoord?

/2500

Vroeger , heel lang geleden (in elk geval meer dan 15 jaar) was het zo dat als je je B-rijbewijs haalde je automatisch de E erbij kreeg. (Tot 1996 ofzo). Dat is al een heel tijdje niet meer zo ; wie met een grote zware aanhanger wil rijden, zal apart opmoeten voor zijn E, wat overigens niet zo lang duurt als je B halen, hoor. Voor een tractor heb je geen apart rijbewijs nodig, alleen 16- en 17jarigen moeten een trekkersrijbewijs hebben als ze op de tractor op de openbare weg willen. Daarmee mogen ze echter geen auto besturen, en ook geen zware aanhangers. (Ze mogen er namelijk niet mee ' werken' , en een zware aanhanger trekken = werk). Je zult dus als je ook je rijbewijs E wilt hebben, daar apart examen voor moeten doen.

Nee, je trekkerbewijs geeft geen vrijstelling, andersom (straks) waarschijnlijk wel. Zie ook de link.

Bronnen:
http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2012/0...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100