Wie heeft het bedacht om bij het liften je duim omhoog te steken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Antwoorden (4)

Leuke vraag! Ik heb heel veel gelift toen ik jong was, en dan was de duim niet omhoog, maar in de richting die we wilden gaan. Dus volgens mij is de duim een teken van richting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duim+1 logisch eigenlijk;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist, niks aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is geen antwoord op de vraag,....de vraag is: '' Wie''.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de lifter.
Het gaat om het aandacht trekken. De tekens zijn regionaal bepaald. Veelal de duim.
Maar in Zuid Afrika doen ze dat met de rug van de hand met net uitgestoken wijsvinger. In Polen worden er zwaaibewegingen gemaakt met de vlakke hand.
In India ook zwaaibewegingen met de handpalm naar beneden.
En in Israel liften ze met uitgestoken wijsvinger die naar de weg wijst.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 antwoordman. Ik vraag me alleen af en toe wel af of jij al die informatie echt allemaal uit je geheugen kunt diepen, of dat je gewoon ook even googelt maar de bronvermelding er niet bij zet.
AWM
14 jaar geleden
Ik zoek best veel op, maar ook vaak een combinatie van geheugen en informatie van een aantal websites.
Ik snap nog steeds niet de meerwaarde van een bronvermelding, tenzij de informatie twijfelachtig is, dan vraag ik er ook wel eens naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo werkt het bij mij ook, maar ik pak de bronvermelding dan voor de eerlijkheid. Soms weet ik iets wel, maar kan ik het niet zo goed omschrijven en check ik wat websites. De bronvermelding geeft aan dat ik ook heb moeten zoeken, en geeft nog extra informatie aan de vraagsteller. Ik heb al regelmatig van die bronnen geopend en daar heel wat leuke/nuttige informatie gelezen.
AWM
14 jaar geleden
Ja, als er nog nuttige verdere info op zo'n site staat, dan schrijf ik altijd: Lees verder op....
Maar van die 'eerlijkheid' snap ik niet zo...
Door Dan Brown, las ik dat de duim omhoog steken een oud fallisch symbool is voor mannelijke vruchtbaarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de allereerste lifter...........