Ik ben al heel lang nieuwgierig hoe het is om in een elektrische rolstoel te rijden. Waar zou ik een rolstoel kunnen lenen / huren?

Ik heb al contact gehad met diverse leveranciers, maar het lenen van een rolstoel voor een dagje is helaas geen optie. Ik ken ook niemand uit mijn omgeving met een rolstoel

Weet jij het antwoord?

/2500

Wordt vrijwilliger in een verzorgings of verpleeghuis, na een paar weken koffie schenken mag je vast wel eens een rolstoel proberen, daarna wel koffie blijven schenken natuurlijk.

Elektrische rolstoel - Per week € 100,= - Per maand € 325,= - Borg € 325,=

Ik neem aan,dat je met elektrische rolstoel een scootmobiel bedoelt? Zo ja, dan vind je in de bron een adres.

Bronnen:
http://www.verhuur.scootmobielshop.com/

Ze worden wel verhuurd hoor. Een scootmobiel huren is trouwens een koud kunstje, een elro (elektrische rolstoel) wat lastiger. Bij mijn weten verhuurt Welzorg ze, maar goedkoop zijn ze daar niet. (www.welzorg.nl) Veel andere grote jongens (leveranciers) doen ook aan verhuur. Verder heb je nog de rolstoelcentrale in Roosendaal (www.rolstoelcentrale.nl) en Weerheim verhuurt ze als ze ze toevallig hebben (meestal meer scootmobielen, hoewel dat tegenwoordig anders kan zijn) (www.weerheim.org) Uitleen is er inderdaad voor elektrische rolstoelen niet. Wel voor handbewogen stoelen en duwrolstoelen, gewoon bij de thuiszorgwinkel. Voor elro's moet je wat meer moeite doen, maar ze zijn op verschillende plekken wel te huur. Toegevoegd na 8 minuten: Ik zou trouwens niet proberen er eentje te lenen van iemand, zoals in diverse antwoorden gesuggereerd wordt. Die van mij zou je niet meekrijgen, in elk geval. Heus wel voor twintig meter, maar niet voor een dagje. Dat mag niet eens: elektrische rolstoelen worden meestal door de WMO in bruikleen verstrekt, en niet in eigendom. Dat betekent dat een gebruiker ervoor heeft moeten tekenen dat hij er nooit iemand anders in laat rijden en hem niet uitleent. Daarbij: zou er iets mee gebeuren, dan heeft de rolstoelgebruiker een GROOT probleem. In sommige gevallen betekent dat een paar dagen in bed wachten tot de stoel weer gerepareerd is, en in het uiterste geval kan de gemeente besluiten geen hulpmiddelen meer te verstrekken, omdat iemand zich dan niet aan de regels houdt dat zo'n ding niet uitgeleend mag worden. Ik zou er dus gewoon netjes een huren, dan ben je gewoon verzekerd en is alles geregeld als er iets misgaat. Daarbij heb je dan een hele dag om 'm uit te proberen, of zelfs aan paar dagen als je dat wilt.

Er is toch wel een kennis of vriend die een rolstoel heeft om te lenen? Anders zou ik gewoon een verzorgingshuis bellen. Die willen je vast wel helpen,of weten waar je moet zijn. Hoop dat het lukt,succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100