Ik ben al heel lang nieuwgierig hoe het is om in een elektrische rolstoel te rijden. Waar zou ik een rolstoel kunnen lenen / huren?

Ik heb al contact gehad met diverse leveranciers, maar het lenen van een rolstoel voor een dagje is helaas geen optie. Ik ken ook niemand uit mijn omgeving met een rolstoel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben maar blij...snap je nieuwsgierigheid niet...
er zijn mensen die wel met je willen ruilen...die er alles aan doen om uit de rolstoel te kunnen...
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zat toen in een rolstoel na operatie, en de hele klas wilde mijn rolstoel en krukken uittesten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marion: echt niet? Heb jij je dat nooit afgevraagd? Of je afgevraagd hoe het is om met een taststok te lopen, of hoe een driewieler rijdt? Ik snap het best hoor. Als VS nu zou zeggen dat hij er 't liefst hele dagen in zou zitten, zou ik misschien reageren met dat ik graag zou willen ruilen, hoewel ik me zoiets puur uit luiheidsoverwegingen ook nog wel voor zou kunnen stellen ;-) Ik snap die nieuwsgierigheid prima hoor. Zoals gezegd: die van mij krijgt ie niet mee. Eentje huren: prima. Misschien is het zelfs gunstig voor gehandicapten: ik zou willen dat mensen wat meer konden begrijpen hoe irritant hobbelige klinkerweggetjes zijn voor rolstoelers, dat ze zouden snappen dat pinautomaten veel te hoog zijn, en waarom een stoep opritjes moet hebben. En ja: ik snap ook best dat je erg veel lol zult hebben tijdens het uitproberen. Dat had ik de eerste keer in dat ding trouwens ook.

Antwoorden (5)

Wordt vrijwilliger in een verzorgings of verpleeghuis, na een paar weken koffie schenken mag je vast wel eens een rolstoel proberen, daarna wel koffie blijven schenken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektrische rolstoel
- Per week € 100,=
- Per maand € 325,=
- Borg € 325,=
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan,dat je met elektrische rolstoel een scootmobiel bedoelt?
Zo ja, dan vind je in de bron een adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scootmobiel huren kan bijna overal, al op grote vakantieparken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat iemand die het heeft over een elektrische rolstoel, ook een elektrische rolstoel bedoelt. Maar ze worden vaker door elkaar gehaald, dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men vergeet zo gauw het voorvoegsel rol en dan krijg je een heel ander beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, ook dat. Persoonlijk zie ik weinig markt voor een verrijdbaar executiemiddel, voornamelijk omdat executies tegenwoordig niet meer op het marktplein plaatsvinden.
Ze worden wel verhuurd hoor. Een scootmobiel huren is trouwens een koud kunstje, een elro (elektrische rolstoel) wat lastiger.

Bij mijn weten verhuurt Welzorg ze, maar goedkoop zijn ze daar niet. (www.welzorg.nl)
Veel andere grote jongens (leveranciers) doen ook aan verhuur.
Verder heb je nog de rolstoelcentrale in Roosendaal (www.rolstoelcentrale.nl) en Weerheim verhuurt ze als ze ze toevallig hebben (meestal meer scootmobielen, hoewel dat tegenwoordig anders kan zijn) (www.weerheim.org)

Uitleen is er inderdaad voor elektrische rolstoelen niet. Wel voor handbewogen stoelen en duwrolstoelen, gewoon bij de thuiszorgwinkel. Voor elro's moet je wat meer moeite doen, maar ze zijn op verschillende plekken wel te huur.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou trouwens niet proberen er eentje te lenen van iemand, zoals in diverse antwoorden gesuggereerd wordt. Die van mij zou je niet meekrijgen, in elk geval. Heus wel voor twintig meter, maar niet voor een dagje. Dat mag niet eens: elektrische rolstoelen worden meestal door de WMO in bruikleen verstrekt, en niet in eigendom. Dat betekent dat een gebruiker ervoor heeft moeten tekenen dat hij er nooit iemand anders in laat rijden en hem niet uitleent. Daarbij: zou er iets mee gebeuren, dan heeft de rolstoelgebruiker een GROOT probleem. In sommige gevallen betekent dat een paar dagen in bed wachten tot de stoel weer gerepareerd is, en in het uiterste geval kan de gemeente besluiten geen hulpmiddelen meer te verstrekken, omdat iemand zich dan niet aan de regels houdt dat zo'n ding niet uitgeleend mag worden. Ik zou er dus gewoon netjes een huren, dan ben je gewoon verzekerd en is alles geregeld als er iets misgaat. Daarbij heb je dan een hele dag om 'm uit te proberen, of zelfs aan paar dagen als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is toch wel een kennis of vriend die een rolstoel
heeft om te lenen?
Anders zou ik gewoon een verzorgingshuis bellen.
Die willen je vast wel helpen,of weten waar je moet zijn.
Hoop dat het lukt,succes.